וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה נגד ההומלסים: חוק חדש אוסר לישון ברחובות

הממשלה טוענת כי המהלך משרת את האינטרסים של החברה ושוטרים יוכלו לגרש את דרי הרחוב, המונים כ-20 אלף איש. ארגוני זכויות אדם: חוק אכזרי

הומלסים ברחוב בבודפשט, הונגריה, 2013. AP
הומלסים ברחוב בבודפשט/AP

חוק בהונגריה האסור על שינה ברחובות נכנס היום (שני) לתוקף ויקנה למשטרה סמכות לסלק מחוסרי בית ולהרוס מקלטים המשמשים אותם. החוק, האוסר "מגורי קבע במרחב הציבורי", עבר בפרלמנט ביוני וזכה לגינויים מצד ארגוני זכויות אדם. לפי חוק מ-2013, דרי רחוב עשויים להיקנס על ידי הרשויות.

הממשלה טוענת כי המהלך נגד דרי הרחוב, שמונים לפי ההערכות כ-20 אלף איש, משרת את האינטרסים של החברה ויאפשר לאזרחים להשתמש במרחב הציבורי ללא הפרעה. רק כ-11 אלף איש שוהים במקלטים בחסות המדינה.

לאחר שעבר החוק, אמרה לילאני פראה, מומחית לדיור מטעם האו"ם, כי החוק הוא "אכזרי ואינו עולה בקנה אחד עם חוק זכויות האדם הבינלאומי". מנגד, ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, אמר כי ממשלתו מגבירה את המימון עבור מחוסרי הדיור.

בחודש שעבר הצביע הפרלמנט האירופי בעד פתיחת הליך משפטי נגד הממשלה בבודפשט על בסיס דוח של אחת מחבריו, שלפיו, בין היתר, היחס של הונגריה לדרי הרחוב שלה מהווה "סיכון ברור לפגיעה רצינית" בערכי האיחוד האירופי.

עוד ידיעות מהעולם
"כמו אזור מלחמה": עשרות עדיין נעדרים בפלורידה מהוריקן "מייקל"

  • עוד באותו נושא:
  • הונגריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully