וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמעתי פיצוץ וראיתי שאשתי נפגעה": עדות בעלה של עאישה א-ראבי

בעדות שנתן לתחקירן "בצלם", שחזר יעקוב א-ראבי את הנסיעה המשפחתית ברכב שבסופה נהרגה אשתו מפגיעת אבן. לדבריו האבן נזרקה מגבעה סמוכה להתנחלות רחלים. א-ראבי תוחקר במשך כחמש שעות ומכוניתו עדיין מוחזקת בידי המשטרה. צו איסור פרסום הוטל על פרטי הפרשה

צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

יעקוב א-ראבי, תיאר אתמול (ראשון) את ערב שישי האחרון בו נהרגה אשתו עאישה כשעשו את דרכם חזרה הביתה. בסביבות השעה 22:10 שמע א-ראבי מעין פיצוץ וראה כי אשתו נפגעה, סיפר בעדות שמסר לתחקירן "בצלם" עבד אל-כרים סעדי. לדבריו הוא ראה צללים של דמויות וכי האבן נזרקה מצד ימין של הכביש, מגבעה סמוכה להתנחלות רחלים.

על פי גרסתו של יעקוב, הוא חזר עם עאישה ואחת מבנותיהם מחברון בביקור אצל בת נוספת. השניים דיברו אחד עם השני בדרך חזרה לביתם בעיר בידיא. ליד מחסום זעתרה בכביש 60 דרומית לשכם, נזרקה לעברם אבן. הבת הקטנה בת התשע התחילה לבכות ולשאול מה קרה, בעוד יעקוב החליט להאיץ את הרכב ולהזעיק אמבולנס. עאישה פונתה למרפאה בחווארה, שם נקבע מותה. לדבריו, הוא תוחקר על ידי כוחות הביטחון במשך כחמש שעות ומכוניתו עדיין נמצאת בידי המשטרה.

לקריאה נוספת בנושא:
משפחת ההרוגה הפלסטינית מאשימה: "בטוחים שהמתנחלים עשו את זה"
נבדק החשד: מתנחלים יידו אבנים וגרמו למות הפלסטינית
דיווח: פלסטינית נהרגה מיידוי אבנים של מתנחלים ליד שכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהרגה בזמן שחזרו מביקור משפחתי. עאישה ויעקוב א-ראבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרובי משפחתה של עאישה סבורים כי היא נהרגה כתוצאה מפגיעת אבן שיידו מתנחלים. בעקבות מותה נפתחה חקירה במפלג לפשיעה לאומנית במחוז ש"י ובמעורבות המחלקה היהודית בשב"כ. עם זאת, גורמים במערכת הביטחון מסרו כי כל הכיוונים נבדקים, בהם אפשרות כי פלסטינים יידו את האבנים וכן נבדקת גרסת הבעל. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה עד יום שלישי.

מאות אנשים השתתפו שלשום בהלווייתה של עאישה א-ראבי, בת ה-45. יו"ר הרשות הפלסטינית התייחס אמש לתקרית ואמר כי "מדובר בפשע מכוער שבוצע על ידי מתנחלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully