וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחווה" של ארדואן: הרחוב של שגרירות ארה"ב ייקרא על שם מלקולם אקס

14.10.2018 / 15:00

הרשויות באנקרה הבירה הודיעו כי הרחוב שבו מוקם מבנה השגרירות החדש יוקדש לפוליטיקאי המוסלמי, שנותר עד היום דמות שנויה במחלוקת בארה"ב. זאת על אף שחרורו של הכומר, שאמור להוביל לשיפור ביחסים בין המדינות

צילום: רויטרס

הרשויות באנקרה בירת טורקיה שינו את שם הרחוב שבו תשכון שגרירות ארצות הברית החדשה לשדרת מלקולם אקס, על שמו של מנהיג זכויות האזרח האמריקני - כך דיווחה היום (ראשון) התקשורת במדינה.

אקס, שנרצח ב-1965, נותר דמות שנויה במחלוקת בארצות הברית שהואשם בגזענות ובאנטי-אמריקניות, והנצחתו מגיעה בזמן של יחסים מתוחים בין המדינות, למרות שחרורו של הכומר האמריקני אנדרו ברונסון ביום שישי והתבטאויותיהם החיוביות של מנהיגי המדינות.

"הרחוב ייקרא על שמו של הפוליטיקאי המוסלמי האמריקני ומגן זכויות האדם מלקולם אקס, שאותו הבטיח הנשיא רג'פ טייפ ארדואן להנציח באנקרה", מסרה עיריית אנקרה בהצהרה שפורסמה בסוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו. בחודש שעבר נפגש ארדואן עם בנותיו של מלקולם אקס בניו יורק. השלמת בניית השגרירות צפויה ב-2020.

עובדי עיריה משנים את שם הרחוב שבו שוכנת שגרירות ארה"ב באנקרה, טורקיה, ל"ענף זית", פברואר 2018. AP
עובדי עיריה משנים את שם רחוב השגרירות באנקרה ל"ענף זית" בפברואר/AP

בפברואר שינתה העיר את שם הרחוב הסמוך למקום משכנה הנוכחי של שגרירות ארצות הברית ל"ענף זית", שמו של המבצע שניהל צבא טורקיה נגד הכורדים בסוריה, שבהם תומכת וושינגטון. אנקרה רואה במיליציה הכורדית הסורית YPG ארגון טרור ודורשת מהממשל האמריקני להפסיק לתמוך בה.

בדצמבר אשתקד הורה ראש העיר של אנקרה על שינוי שם הרחוב שבו שוכנת נציגות איחוד האמירויות הערביות לשמו של שליט עות'מאני של העיר מדינה, בעקבות מחלוקת בין המדינות על מצב העיר הקדושה תחת שלטון האימפריה שעל חורבותיה קמה טורקיה המודרנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מלקולם אקס. AP
נרצח ב-1965. מלקולם אקס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully