וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה ההצבעה על הצעת חוק נאמנות התרבות של רגב

הצעת החוק שתאפשר לשרת התרבות לשלול תקציבים ממוסדות שיחתרו תחת המדינה הייתה אמורה לעלות בהליך מזורז לאישור הממשלה ובוועדת השרים אך נדחתה בשבוע לאור הסתייגויות של היועץ המשפטי לממשלה

לקראת חגיגות העצמאות: השרה רגב: "מי שרוצה לבוא ולנאום, אהלן וסהלן, מי שלא רוצה - שלא יבוא". ניב אהרונסון
השרה רגב/ניב אהרונסון

ההצבעה על הצעת החוק נאמנות התרבות אותה מקדמת שרת התרבות והספורט מירי רגב נדחתה בשבוע. הצעת החוק, שתאפשר לשרת התרבות לשלול תקציבים ממוסדות תרבות שיחתרו תחת המדינה, היתה אמורה לעלות בהליך מזורז לאישור בממשלה ובוועדת שרים לחקיקה אך בסופו של דבר לאחר התייעצות עם ראש הממשלה רגב החליטה לדחות את ההצבעה על החוק לשבוע הבא.

מדובר בהצעת חוק שרגב מנסה לקדם מזה שנתיים אך עד לא מזמן שר האוצר משה כחלון התנגד בתוקף להעברת הסמכויות על תקציבי מוסדות התרבות, שכיום נתונות בידיו תחת חוק יסודות התקציב. במהלך חודשי הקיץ כחלון הסכים לקדם את החקיקה, שתעביר את סמכויות שלילת התקציבים לידי משרד התרבות, ומאפשר ענישה חמורה במקרה והמוסד המדובר ישלול את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, יסית או יביא תמיכה במעשה טרור, או יבזה את סמלי המדינה.

ועדת החוקה - היועמ"ש מנדלבליט מגיע לוועדת החוקה בכנסת. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
הפיץ חוו"ד ובה חשש לפגיעה בחופש הביטוי. מנדלבליט/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

ההצעה נדחתה ברקע התנגדות משפטית לקידום החוק בנוסחו הנוכחי ובהליך מזורז, מבלי שהסתיים זמן ההערות שניתן לציבור. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הפיץ בשבוע שעבר חוות דעת לפיה החוק מעורר קשיים משפטיים, בהם חשש לפגיעה בחופש הביטוי ומידתיות המהלך.

שרת התרבות מירי רגב התייחסה היום (ראשון) לדחיית ההצבעה לפני ישיבת הממשלה ואמרה כי "חוק הנאמנות בתרבות יעלה בעזרת השם בשבוע הבא. אני מסוכמת על זה עם ראש הממשלה היועץ המשפטי, שרת המשפטים ויו"ר הקואליציה שהבטיח לקדם את החקיקה כמה שיותר מהר. זה לא חוק חדש. התזכיר שלו יצא לפני שנה וחצי"

לדבריה, נעשה תיאום עם היועמ"ש בעניין. "הוא מבין שסמכות ואחריות הולכת ביחד לא יכול להיות שבכל שני וחמישי שומעים על מוסדות תרבות שנותנים במה לגורמים שמסתיים נגד מדינת ישראל ונותנים גב לטרור ואנחנו נעביר להם תקציבים ציבוריים. הגיע הזמן לעשות לזה סוף. שמחה ששר האוצר גם מודה חוק התקציב לא יכול לאכוף את חוק הנכבה לכן חוק נאמנות התרבות זו תשובה נכונה וראויה. אין קשר לחופש הביטוי. חופש ביטוי כן. חופש ההסתה לא. היועץ אומר שהוא יתמוך ויגן על החוק בבג"ץ. יכול להיות שיהיו שינויים בנוסח החוק אבל הם לא יהיו מהותיים".

(עדכון ראשון: 10:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully