וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: ארה"ב פועלת לשינוי המשטר באיראן

14.10.2018 / 10:27

נשיא איראן אמר כי ממשל טראמפ מנהל לוחמה כלכלית ופסיכולוגית ומנסה לפגוע בלגיטימיות של הרפובליקה האסלאמית כדי להביא לשינוי המשטר. בחודש הבא יוטלו סנקציות נוספות על טהראן

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (ראשון) כי ארצות הברית פועלת לשינוי המשטר בטהראן. בנאום שנשא באוניברסיטה בטהראן לרגל השנה האקדמית החדשה, אמר רוחאני כי וושינגטון משתמשת בלוחמה פסיכולוגית וכלכלית ומטילה ספק בלגיטימיות של הרפובליקה האסלאמית כדי לפעול למען שינוי המשטר.

ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ מגביר את הלחץ על איראן בחודשים האחרונים, מאז הפרישה מהסכם הגרעין במאי. וושינגטון הטילה מחד סנקציות על טהראן, שהוסרו במסגרת ההסכם שנחתם ב-2015, והובילה לצניחה בשיער הריאל המקומי. בחודש הבא יושתו עיצומים חדשים, הפעם על מגזר האנרגיה החיוני לכלכת הרפובליקה האסלאמית.

טראמפ קורא לאיראן לפתוח במשא ומתן חדש על תכנית הגרעין שלה, שיכלול גם את תכנית הטילים ואת מעורבותה בסכסוכים במזרח התיכון. המנהיג העליון עלי חמינאי אסר על קיום מגעים עם גורמים אמריקניים רשמיים ואיראן מנסה להציל את הסכם הגרעין יחד עם יתר המדינות החתומות עליו - בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין, המתנגדות לפרישה האמריקנית.

נשיא איראן רוחאני אחרי מסיבת עיתונאים בניו יורק, 26 בספטמבר 2018. רויטרס
הסנקציות הובילו לצניחת המטבע. רוחאני, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully