וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאפייה בצפון אירלנד לא תחויב למכור עוגה לחבר בקהילה הגאה

11.10.2018 / 16:58

העליון בבריטניה קבע כי הבעלים פעלו מתוך אמונה דתית ולא מתוך אפליה, כשסירב למכור עוגה שבה תוטבע סיסמה התומכת בנישואים חד-מיניים. "אנחנו אזרחים סוג ב'", אמר הלקוח

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט העליון של בריטניה פסק אתמול (רביעי) כי אופה בצפון אירלנד שסירב להכין עוגה עם כיתוב התומך בנישואים גאים לא הפלה את הלקוח. הפסיקה זכתה לגינוי מצד הלקוח, פעיל למען זכויות הקהילה הגאה, אך המפלגה השמרנית השולטת במחוז שיבחה את ההחלטה.

ב-2015 הורשעה באפליה מאפיית "אשרס" בבלפאסט, אחרי שסירבה להכין את העוגה בשל אמונתו של הבעלים. אחרי שערעוריה נדחו בבתי משפט בערכאות נמוכים יותר, העליון הפך את ההחלטה. הוא אמר כי התנגדותם של האופים לבקשה נבעה מהמסר שהתבקשו להכניס לעוגה ולא ממאפייני הלקוח או מישהו ממקורביו.

מצעד גאווה בבלפסט, צפון אירלנד, 2015. AP
מצעד גאווה בבלפסט, 2015/AP

נשיאת העליון, ברנדה הייל, אמרה כי הפסיקה אינה מפחיתה את הצורך להגן על זכויות הקהילה הגאה ועל אלו התומכים בנישואי גאים. "לפי הראיות, הם היו מוכנים לשרת אותו בדרכים אחרות", נקבע. בית המשפט השווה זאת לבית עסק להדפסת כרזות נוצריות שיתבקש להדפיס עלונים עם מסרים אתאיסטיים.

גארת' לי, שהזמין את אותה עוגה, אמר כי משמעות הפסיקה היא שהוא "אזרח מסוג ב'" בצפון אירלנד, החלק היחיד בממלכה שבו נישואים חד-מיניים אינם חוקיים. "אין לנו את אותם זכויות כמו שיש לנו בחלקים אחרים בבריטניה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully