וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזל שזה לא נדלק": מאיפה מגיעים בלוני התבערה לירושלים?

שלושה בלוני תבערה אותרו באזור העיר ירושלים בשבוע האחרון, לא נגרם נזק ובמשטרה מתקשים לאתר את המקורות מהם מופרחים הבלונים. "הבלון חובר לסיגריה עם נפץ", סיפר אדם שבביתו נחת בלון

צילום: צוות כיבוי אש בארי

בלוני תבערה נמצאו היום (חמישי) באזור עמק המצלבה בירושלים על ידי תושבת העיר. זוהי הפעם השלישית השבוע שבה אותרו בלוני תבערה באזור ירושלים, באף אחד מהמקרים לא נגרם נזק. טרם ידוע מהיכן הגיעו. חבלני משטרה שהגיעו למקום, אספו את הבלונים וערכו סריקות במקום שבו אותרו.

אתמול אותר בלון תבערה באתר בנייה באזור עמק רפאים, בירושלים ובתחילת השבוע אותר בלון בגבעת זאב. השוטרים הוזעקו לחצר הבית בהתנחלות והעבירו את הממצאים להמשך חקירה. גם במקרה זה לא נגרם נזק.

"אמא שלי יצאה בבוקר לגינה וראתה בלון שנראה לה מוזר, היא צילמה אותו והעלתה לקבוצה של המשפחה שם אמרו לה שזה בלון תבערה", סיפר אלמוג פרץ מגבעת זאב שבתחילת השבוע נמצא בלון תבערה בחצר ביתו. "הזמנו את המשטרה שאימתה כי אכן מדובר בבלון תבערה. הבלון היה מחובר לסיגריה שאמורה להידלק ואז כשהיא נגמרת אמור להיות פיצוץ, המזל הוא שזה לא נדלק".

פרץ סיפר על הלחץ והוסיף כי פינו את כלל התושבים ברחוב. "זה יכל לשרוף את הגינה כולה. זה לא צחוק", אמר.

בלון תבערה בירושלים. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
חלק מבלון התעברה שאותר בירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

במשטרה עדיין לא יודעים לאתר מהיכן מגיעים הבלונים אך קוראים לציבור לנקוט במשנה זהירות בכל הקשור לחפצים חשודים מעין אלו ולדווח על כל אירוע דומה.

במקביל ברצועת עזה עולה כמות הבלוני תבערה שעפים לעבר יישובי העוטף ומציתים שטחים נרחבים באזור. "יש עליית מדרגה בשלושת השבועות האחרונים, העלייה מתבטאת בכך שלפני חודש וחצי הייתה האטה משמעותית במוקדי שריפות וגם בהפרחת הבלונים, לא הייתה הפסקה מוחלטת אולם הייתה ירידה, וכעת אנחנו שוב רואים עלייה משמעותית", אמר אייל חג'בי קב"ט המועצה האזורית שער הנגב.

לדברי חג'בי, "בשבועיים האחרונים יש מוקדי שריפות כל היום ועשרות בלונים שנשלחים מדי יום. יותר מ-70 פרצו לאחרונה שרובן הגדול נבע מטרור הבלונים. יחד עם זאת, אנו רואים כי בתקופה האחרונה הפלסטינים משדרגים את הבלונים עם רימוני רסס ולאזור הגיעו שלושה בלונים כאלה, מדובר בתופעה מדאיגה. כמו כן, צעירי חמאס מגיעים בלילות ומתעמתים עם כוחות הצבא, הם זורקים מטענים ומבעירים צמיגים. יש עליית מדרגה" אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully