וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: מועמד הימין הקיצוני מתחזק, אך חקירת אחד מיועציו עלולה לפגוע בו

11.10.2018 / 9:29

סקר חדש מראה כי בולסונארו, המכונה "טראמפ של ברזיל", יביס את יריבו מהשמאל בסיבוב המכריע בעוד כשבועיים בפער של 16%. עם זאת, ה"גורו" הכלכלי שלו, שנחשב למועמד לשר האוצר, נחקר בחשד להונאה. הפרשה עלולה לפגוע במי שחרט על דגלו את המאבק בשחיתות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מועמד הימין הקיצוני בבחירות לנשיאות ברזיל, ז'איר בולסונארו, מתחזק ומגדיל את הפער מיריבו, פרנדדו חדד מהשמאל - כך עולה מסקר חדש שפורסם אתמול (רביעי), לקראת הסיבוב המכריע בבחירות, שיתקיים בעוד כשבועיים. עם זאת, הרשויות הפדרליות במדינה הדרום אמריקנית פתחו בחקירה נגד יועצו הכלכלי של בולסונארו, והיא עשויה לפגוע בתדמיתו של מי שהציב את המאבק בשחיתות על ראש סדר היום.

לפי סקר של מכון דטופולה, בולסונארו יקבל 58% מהקולות, בהשוואה ל-42% של יריבו ממפלגת הפועלים. בסיבוב הראשון שהתקיים ביום ראשון, קיבל בולסונארו, התומך ביד קשה למיגור הפשע והתבטא לא אחת בעד הדיקטטורה הצבאית, 46% מהקולות בהשוואה ל-29% של חדד.

בקמפיין של איש הצבא לשעבר, המתנגד להפלות ולזכויות קהילת הלהט"ב, הבהירו כי כי אין שינוי במעמדו של היועץ הכלכלי הבכיר, פאולו גואדס, החשוד להונאה הקשורה לחברות הפנסיות הממשלתיות.

גאודס, הנחשב לגורו הכלכלי של בולסונארו, הוא מועמד אפשרי לתפקיד שר האוצר. זאת הפעם הראשונה שבה חבר במעגל הקרוב של המועמד המוביל לנשיאות נתון לחקירת שחיתות משמעותית. עורכי דינו של הכלכלן מאוניברסיטת שיקגו אמרו כי החקירה היא פוליטית והכחישו בשמו כי עבר כל עבירה.

לקריאה נוספת על הבחירות בברזיל
"טראמפ של ברזיל" ניצח בסיבוב ה-1 בבחירות ויתמודד מול מועמד השמאל

ז'איר בולסונארו, מועמד הימין הקיצוני בבחירות לנשיאות ברזיל. רויטרס
בולסונארו ביום ההצבעה, ראשון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully