וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעה מטרים של בטון ופלדה: החומה שתבלום את חיזבאללה על הגבול

14.10.2018 / 14:32

משרד הביטחון השלים בניית חומה לאורך 12 ק"מ בגבול לבנון, שתהווה אתגר בפני ניסיונות חדירה בהשוואה לגדר המערכת הישנה. בעקבות עליית תחושת הביטחון החלו בשלומי לבנות בתים סמוך מאוד לגבול. במקביל הושלמה בניית 22 ק"מ מהחומה התת-קרקעית בגבול עזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תהווה אתגר משמעותי בהשוואה לגדר הישנה. החומה בגבול לבנון/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד הביטחון השלים לאחרונה בניית חומה לאורך 12 ק"מ בגבול לבנון, מתוך 13 ק"מ שאושרו לבנייה, במטרה למנוע חדירה לשטח ישראל. במסגרת הפרויקט, שהתבצע על ידי מנהלת גבולות ותפר בפיקודו של תת-אלוף ערן אופיר, החלה גם התקנת תוספת של גדר פלדה וגדר תלתלית של שלושה מטרים. בסך הכול מתנשאת החומה לגובה של תשעה מטרים.

בהשוואה לגדר המערכת הישנה, החומה תהווה אתגר משמעותי עבור פעילי חיזבאללה שינסו לחצות את הגבול. בשנים האחרונות איים מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כי אם תיפתח מערכה נגד ישראל, לוחמי הארגון השיעי יפשטו על הצד הישראלי ויכבשו מוצבים ויישובים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסך הכול מתנשאת החומה לגובה של תשעה מטרים. החומה בגבול לבנון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תעצור את פעילי חיזבאללה. החומה בגבול לבנון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיטה שגובשה במהלך הקמת חומה ביהודה ושומרון. החומה בגבול לבנון/מערכת וואלה!, צילום מסך

החומה וגדר הפלדה מתווספים למערך מתקדם של חיישנים ושל טכנולוגיה מתקדמת שהוצבה בגבול הצפון כדי לעקוב אחר המתרחש בתפר בין המדינות, ביום ובלילה וכן בתנאי מזג אוויר מורכבים. פרויקט החומה העלה את תחושת הביטחון סמוך לגבול ובשלומי כבר החלו לבנות בתים סמוך מאוד לאזור הגבול.

שיטת הצבת גדר הפלדה על החומה פותחה על ידי מנהלת גבולות ותפר במהלך הקמת חומה בת 42 ק"מ ביהודה ושומרון ממעבר מיתר ועד למעבר תרקומיא. מנתוני מערכת הביטחון עולה כי לפני כמה חודשים הושלמה בניית החומה, ועליה גדר הפלדה, בין מעבר תרקומיא לבין מעבר מיתר - ומאז לא הצליחו פלסטינים לחדור אותה.

נמשכת בניית החומה התת-קרקעית בגבול עזה

במקביל, משרד הביטחון השלים בניית חומה תת-קרקעית לסיכול מנהרות לאורך 22 ק"מ בגבול רצועת עזה. ההערכה היא כי קצב הבנייה יאפשר לסיים 30 ק"מ עד סוף שנת 2018.

הפרויקט, שנאמד במיליארדי שקלים, עשוי להסתיים עד סוף שנת 2019 עם חומה תת-קרקעית באורך של יותר מ-60 ק"מ. בחודשים הקרובים תחל בניית הגדר העליונה בגבול רצועת עזה, בדומה לגבול מצרים, שבלמה לחלוטין בשנתיים האחרונות את תופעת ההסתננות מסיני.

עבודות בגבול רצועת עזה 2 באפריל 2018. ראובן קסטרו
העבודות לבניית החומה התת-קרקעית בעזה, בחודש אפריל השנה/ראובן קסטרו

לאחרונה הסתיימה גם בניית הגדר הגבוהה בגבול ירדן, משדה התעופה תמנע ועד לים האדום, ובכך הושלמה הגנה לאורך 34 ק"מ בגבול. אין בשלב זה תכנון להמשיך את הקמת הגדר המתקדמת צפונה משם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully