וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתקן את העיוות": המחאה שהתעוררה בתל אביב בעקבות תמונת מרקל

10.10.2018 / 21:04

בעקבות התמונה שבה נראית קנצלרית גרמניה במפגש חדשנות בו השתתפו גברים בלבד, נאספו עשרות עובדים מתעשיית ההייטק למחאה בכיכר רבין בתל אביב. "המטרה היא להעלות את המודעות כדי שבכנס הבא זה לא יחזור על עצמו"

צילום: אור קפלן, עריכה: איתי עמרם

כמאה איש התכנסו היום (רביעי) בכיכר רבין, במחאה בעקבות תמונתה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לצד בכירי תעשיית החדשנות בישראל, כשכולם ללא יוצא מן הכלל - גברים. במחאה בכיכר לקחו חלק עדי סופר תאני מנכ"לית פייסבוק, נאווה סברצקי מדירקטוריות "מובילות שינוי", אשת הפרסום חנה ראדו, ד"ר אורנה ברי לשעבר המדענית הראשית ורון חולדאי ראש עיריית תל אביב.

המשתתפות החזיקו שלטים עם תמונתה של מרקל ועם הכיתוב "תל אביב עם מרקל" ו"מוחות עם מרקל". מירב אורן, מייסדת WMN, מרחב עבודה משותף של סטרטאפים בהובלת נשים וגם ממארגנות האירוע, אמרה לוואלה! NEWS,"אחרי האירוע שהיה בהשתתפות נתניהו ומרקל, התברר שהתמונה נעשתה בתום לב, אבל בעינינו זה הדבר החמור שבעניין כי זה אומר שאף אחד לא שם לב שאין אישה באירוע מלבדה". אורן הוסיפה, "מרקל העירה לנתניהו ואנחנו באנו לעשות תמונה מתקנת של נשים וגברים יחד. המטרה היא לעודד את המודעות כדי שבכנס הבא זה לא יחזור על עצמו".

יעל מלצקי, משתתפת נוספת במחאה ומנהלת Cityzoom, מיזם לערים חכמות, אמרה כי "בישראל יש מנהלות מדהימות בעולם ההייטק. יצאנו מהעבודה והתכנסנו לתקן את העיוות של התמונה - מרקל את לא לבד".

מחאה בכיכר רבין על התמונה של קנצלרית מרקל עם נתניהו ובכירי תעשיית החדשנות שכולם היו גברים. אור קפלן, מערכת וואלה! NEWS
התמונה המשותפת בכיכר רבין, היום/מערכת וואלה! NEWS, אור קפלן

תמונתה של מרקל שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS, צולמה במסגרת ביקורה בישראל בשבוע שעבר, באירוע חדשנות חגיגי במוזיאון ישראל, בה היא נראית מוקפת בגברים בלבד. בנאומה בפני אותם בכירי תעשייה היא בחרה שלא להישאר חייבת, ואמרה בקריצה, "אני מקווה שבפעם הבאה שניפגש תהיה גם אישה בין המנהיגים העתידיים. סטארט-אפ זה עדיין כנראה תחום מאוד גברי". היא המשיכה, "אבל כולכם מוזמנים אלי. זו לא הייתה ביקורת על מי שיושב כאן, רק עידוד נוסף לאלו שעוד יכולים לבוא".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אנגלה מרקל בכנס החדשנות מוקפת רק גברים. רשות החדשנות, מערכת וואלה! NEWS
התמונה המדוברת של מרקל מכנס החדשנות, שבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, רשות החדשנות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדברי מרקל, ובמסיבת העיתונאים המשותפת של שני המנהיגים הוא איחל לקידום נוסף של שיתוף הפעולה בתחום החדשנות והטכנולוגיה והזמין את שני המינים להשתתף. "אני רוצה לראות את הביקור הבא עם משלחת גדולה אף יותר של יזמים ישראלים - גברים ונשים".

משרד החוץ פרסם גם הוא תגובה לתמונתה של מרקל ולדבריה ואמר, "אנו מצרים על כך ומחויבים לפעול כמיטב יכולתנו יחד עם כלל השותפים להמנעות מקרים כאלה בעתיד, ולהבטיח ייצוג הולם של נשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully