וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סופה של פעם במאה": הוריקן מייקל הכה בפלורידה; אדם אחד נהרג

הסופה הגיעה לחופי המדינה בעוצמה 4 אך נחלשה בהדרגה, וגרמה למותו של אדם מנפילת עץ. בתי ספר ומשרדי ממשלה באזור יישארו סגורים במהלך השבוע, וטראמפ אמר כי יגיע לבקר באזור לאחר שהסופה תחלוף. "זה מפחיד, לא ציפינו לזה"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

הוריקן "מייקל" פגע אמש (רביעי) בפלורידה עם רוחות שמגיעות למהירות של עד 250 קמ"ש. ההוריקן התחזק לדרגה 4 שעות ספורות לפני הגעתו ובהמשך נחלש בהדרגה עד לדרגה 1. הסופה כבר גרמה למותו של אדם אחד כתוצאה מנפילת עץ בצפון פלורידה.

בדרכה לארצות הברית, זרעה הסופה הרס במרכז אמריקה. לפחות 13 בני אדם נהרגו בשל נזקי "מייקל", שהביא עמו גשמים עזים ושיטפונות. הוא גרם לגלים גבוהים באוקיינוס שמרכז ההוריקנים הלאומי הזהיר כי הם מסכני חיים.

לאחר שחצתה את מדינת פלורידה ב-8 השעות האחרונות, ההוריקן המשיכה צפונה ונחלשה מאז וכעת מוגדרת הוריקן דרגה 1. הסופה נמצאת כעת במרכז מדינת ג'ורג'יה. בנוסף להרוג, תועד הרס רב של בתי מגורים, הצפות נרחבות, ומקרים רבים של עצים אשר נפלו על קווי מתח גבוה. בשעה זו מנותקים 570 אלף בתים מרשת החשמל בפלורידה ובמדינות הסמוכות לה -ג'ורג'יה ואלבמה. 19 אלף איש מועסקים במאמצים לשקם את רשת החשמל.

"כ-6,700 בני אדם הגיעו לתפוס מחסה ב-54 מקלטים שנפתחו ברחבי פלורידה", כך אמר מושל פלורידה ריק סקוט. הסופה, פגעה בחופי פלורידה כהוריקן דרגה 4, עם עוצמת רוחות של שלושה קילומטרים לשעה מתחת לרף של דרגה 5. מבחינת עוצמת הסופה, מדובר בסופה החזקה ביותר שפגעה ביבשת אמריקה מאז הוריקן אנדרו בשנת 1992. תשעה מחוזות בפלורידה הורו על עוצר מלא או חלקי כדי למנוע מתושבים להסתובב ברחובות.

לקריאה נוספת על הסופה "מייקל"
ארה"ב מתכוננת לקטסטרופה: הוריקן "מייקל" התחזק לדרגה 4
הסופה הכי חזקה זה יותר מעשור: הוריקן "מייקל" בדרך לפלורידה

גלים גבוהים מכים בחופי פלורידה, סערת ההוריקן "מייקל" מתקרבת. רויטרס
גלים מכים בחופי פלורידה, אתמול/רויטרס

בנוסף, 3,500 חיילים נמצאים בכוננות כדי לבצע במידת הצורך חיפושים אחר נעדרים באזורי ההצפות. החשש כעת הוא מסופות טורנדו שייגרמו לאורך נתיב הסופה במדינת ג'ורג'יה, וכמה אזהרות טורנדו כבר פורסמו באזור אטלנטה.

המושל סקוט הזהיר לפני פגיעתה כי מדובר בסופה החזקה ביותר שתפגע באזור זה מאה שנה. "אם בחרתם להישאר באזור הפינוי, עליכם להיכנס למקלטים מיד", כתב סקוט בחשבון הטוויטר שלו. כ-370 אלף איש במדינה שבחוף המזרחי של ארצות הברית קיבלו הוראה להתפנות בימים האחרונים ולעבור למקומות גבוהים יותר.

עם זאת, מפקד משטרה מקומי אמר כי הוא מעריך ש-60% מהתושבים נשארו בבתיהם. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לסופה ואמר כי יגיע לבקר באזור לאחר שתחלוף. "שאלוהים יברך את כולכם", מסר לתושבים הגרים בנתיב פגיעת הסופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סופת ההוריקן מייקל בחופי פלורידה. רויטרס
הוריקן "מייקל"/רויטרס

המטאורולוג בוב הנסון, שצפה בהתפחותו של ההוריקן מסופה טרופית להוריקן בדרגה 4, העיד כי "תמונות הלוויין של ההתפתחות של 'מייקל' בליל יום שלישי היו מעוררות תדהמה". גורמים רשמיים אמרו כי סופה כה חזקה מעולם לא פגעה בחלק הצפון-מערבי של פלורידה, רצועה של כ-320 ק"מ באורכה ובין 80 ל-160 ק"מ ברוחבה.

הרשויות בפלורידה, שבה הוכרז מצב חירום, חוששות כי מעט תושבים הספיקו להתפנות בשל ההתראה הקצרה. בתי ספר ומשרדי ממשלה באזור יישארו סגורים במהלך השבוע. מצב חירום הוכרז גם באלבמה ובג'ורג'יה, כשגם בקרוליינה הצפונית והדרומית נערכים לנזקים בעוד שהן טרם התאוששו מהוריקן "פלורנס".

נזקי סופת ההוריקן מייקל בפלורידה ארצות הברית 11 אוקטובר 2018. רויטרס
עץ שנפל על בית בפלורידה בעקבות ההוריקן/רויטרס
נזקי סופת ההוריקן מייקל בפלורידה ארצות הברית 11 אוקטובר 2018. רויטרס
הוריקן מייקל בפלורידה/רויטרס

"אלוהים אדירים, זה מפחיד. לא ציפיתי לזה בכלל", אמר ביל מאנינג בן ה-63, שברח מפנמה סיטי לבית מלון באזור בטוח יותר, שנותק אף הוא מחשמל. "אני לא יודע אם יישאר הרבה מפנמה סיטי".

עצים רבים נעקרו ממקומם באזורים שבהם פגע ההוריקן. "זה מרגיש כאילו אתה לא יודע מתי העץ הבא הולך ליפול עליך כי הרוח נושבת בצורה פראית כל כך", סיפר בו פטרסון, ראש העיר של פורט סנט ג'ו שבפלורידה. "זה מאוד, מאוד מפחיד. יש לנו עצים שנעקרו וגשם כבד, כבד מאוד".

הוא אמר כי בערך 2,500 תושבים מתוך 3,500 תושבי העיירה נשארו בבתיהם, בהם כמאה שבתיהם נושקים לחוף והתעלמו מאזהרות הרשויות. "זה קרה כל כך מהר, לא היינו מוכנים בדיוק", אמר פטרסון.

הלן ניל בת ה-88 ובעלה העדיפו להעביר את הלילה בבית המלון מאשר להישאר בבית החוף הדו-קומתי שלהם בפנמה סיטי. "בדיוק סיימנו לשפץ. אם ירצה האל, עדיין יישאר לנו בית", אמרה.

(עדכון ראשון 16:14)

מבנה שקורס בעקבות הרוחות העזות

התקדמות הסופה לחופי פלורידה

נזקי סופת ההוריקן מייקל בפלורידה ארצות הברית 11 אוקטובר 2018. רויטרס
"אתה לא יודע מתי העץ הבא ייפול עליך". מנזקי ההוריקן/רויטרס
סופת ההוריקן מייקל בחופי פנמה סיטי. רויטרס
הוריקן מייקל מתקרב לחוף/רויטרס
תושבים מתכוננים לסערת ההוריקן "מייקל" המתקרבת לחופי פלורידה. רויטרס
תושבים בפלורידה נערכים לקראת פגיעת הסופה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully