וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כישלון משאל העם: רומניה מקדמת נישואים אזרחיים חד-מיניים

9.10.2018 / 14:47

המפלגה השלטת נחלה מפלה בהצבעה על הגבלת זכויות זוגות בני אותו המין, ועתה מנסה לקדם חקיקה שתאפשר להם להינשא בנישואים אזרחיים. מצב זכויות קהילת הלהט"ב במדינה השמרנית הוא מהגרועים באירופה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מפלגת השלטון של רומניה מתכננת לקדם אישור נישואים אזרחיים לבני זוג מאותו המין, זאת אחרי שמשאל עם על הגבלת זכויות אלו נכשל. המשאל, שהתקיים ביום ראשון, אינו תקף מאחר שרק 21% מבעלי זכות הבחירה הצביעו, מתחת לרף 30% שנדרשו להעברת השינוי בחוקה שיגדיר נישואים כברית בין גבר לאישה. השר לענייני אירופה, ויקטור נרגרסקו, אמר היום (רביעי) כי טיוטת החוק גובשה וכי חברי המפלגה יגישו אותה לפרלמנט בשבוע הבא.

המשאל נחשב למבחן עבור התמיכה במפלגה הסוציאל-דמוקרטית השלטת, שניסיונותיה להחליש את המאבק בשחיתות זכתה לגינויים על ידי הנציבות האירופית. עם זאת, אחוז ההצבעה הנמוך נתפס כמחאה של הבוחרים על מה שהם ראו כניסיון של הממשלה להסיט את תשומת הלב מבעיות דחופות יותר.

לקריאה נוספת בנושא
משאל עם ברומניה יקבע אם נישואים הם רק בין גבר לאישה

דגל הגאווה מונף במחאה נגד משאל עם על איסור נישואים חד-מיניים בבוקרשט, רומניה, 30 בספטמבר 2018. רויטרס
דגל הגאווה במחאה נגד משאל העם, בחודש שעבר/רויטרס

המדינה השמרנית אוסרת על נישואים חד-מיניים ולא מכירה באלו שמתקיימים במדינות אחרות. מוקדם יותר השנה קבע בית המשפט האירופי לצדק כי רומניה מחויבת להעניק זכויות דיור לזוגות חד-מיניים שנישאו במדינות אחרות באיחוד האירופי. ניסיונות קודמים להעביר בחוק הכרה בזוגות חד-מיניים שהתחתנו אזרחית לא צלחו.

ארגוני זכויות אדם הזהירו כי הצלחת משאל העם תחזק את המאמצים של גורמים שונים לפגוע בזכויות מיעוטים במדינה ותדחוף את רומניה אל מסלול אוטוריטרי פופוליסטי.

רק ב-201 ביטלה רומניה את האיסור על יחסי חד-מיניים, עשורים רבים אחרי שכנותיה. היא מדורגת במקום ה-25 מתוך 28 מדינות האיחוד במדד ההנה על קהילת הלהט"ב.

  • עוד באותו נושא:
  • רומניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully