וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ייענשו: אסד נתן חנינה כללית לעריקים מהצבא

9.10.2018 / 12:47

צו של נשיא סוריה הקציב כמה חודשים עבור אלו שנמלטו משירות, שיוכלו להתחמק ממאסר אם ידווחו לרשויות. החשש מענישת עריקים הוא אחד הגורמים העוצרים חזרה המונית ש פליטים, אך החנינה לא תקפה למורדים, המוגדרים טרוריסטים

עריכה: יאיר דניאל

ממשלת סוריה הכריזה היום (שלישי) על חנינה לעריקים והקציבה להם כמה חודשים כדי לשוב לשירות מבלי להיענש. החשש מגיוס לצבא או ממאסר על עריקה הוא אחד הגורמים המרכזיים, לפי ארגוני סיוע, לחוסר רצונם של הפליטים לשוב לביתם.

בצו שפורסם ברשתות החברתיות, אמר הנשיא בשאר אסד כי החנינה מכסה את כל העריקים, בתוך סוריה ומחוצה לה. אלו החיים בתוך סוריה יקבלו ארבעה חודשים לדווח לרשויות, ואלו שמחוצה לה זכאים לשישה חודשים.

נשיא סוריה אסד ושר החוץ של איראן זריף בדמשק, 3 בספטמבר 2018. רויטרס
לא צפויה מתקפה גדולה בקרוב. אסד וזריף, בחודש שעבר/רויטרס

עם תחילת המרד נגד אסד ב-2011, אלפי חיילים ערקו משורות המשטר. רבים הצטרפו לשורות המורדים, אחרים התחמקו מהלחימה. יותר ממחצית מאוכלוסיית המדינה נעקרה מבתיה, בהם חמישה מיליון שברחו מסוריה. עם זאת, החנינה של אסד אינה כוללת את אלו שהצטרפו לשורות המורדים, המוגדרים על ידי המשטר כטרוריסטים.

הרשויות בלבנון אמרו כי 50 אלף פליטים סורים, מתוך כמיליון השוהים על אדמתה, חזרו לארצם מרצונם מתחילת השנה. עם החזרת השליטה על מרבית שטחי המדינה לידי אסד, וההסכם הטורקי-רוסי באידליב, לא ברור אם צפויה מתקפה צבאית חדשה בקרוב. ואולם, באו"ם מדגישים כי התנאים בשטח אינם מתאימים עוד לחזרה המונית של פליטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully