וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת הפיליפינים מרגיעה: לנשיא דוטרטה אין סרטן

9.10.2018 / 11:31

אחרי חרושת שמועות על מצבו של המנהיג בן ה-73, שנעדר משני אירועים ציבוריים, אמר שר הפנים כי תוצאות הבדיקה היו שליליות. דובר הנשיא: "מצבו אינו חמור ויישאר חסוי"

צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרה אינו חולה בסרטן - כך אמר היום (שלישי) שר הפנים אדוארדו אנו, אחרי בדיקות שאחר השליט השנוי במחלוקת בבית חולים פרטי. דוטרטה בן ה-73 החמיץ שני אירועים רשמיים בשבוע האחרון וגרם לחרושת שמועות לגבי מצבו הרפואי.

דוטרטה נדרש לשוב לבדיקות נוספות במעי, אחרי תוצאות לא ברור שהתקבלו לפני שלושה שבועות. לפי שר הפנים, שערך תדרוך בשידור חי בפייסבוק, הנשיא סיפר על הממצאים במהלך ישיבת קבינט לילית אתמול.

דוברו של הנשיא אמר כי מצבו הבריאותי "אינו חמור" ויישאר חסוי. הוא סירב לאשר או להכחיש את הדברים שאמר שר הפנים. לפי החוקה, על הנשיא לדווח לציבור על מצבו הרפואי, אם הוא חמור. אם הוא מת בזמן תפקידו, אינו יכול למלא אותו או מודח על ידי הקונגרס, סגנו יחליף אותו עד תום הכהונה בת שש השנים.

סגנית הנשיא לני רוברדו היא משורות האופוזיציה ונבחרה בנפרד ב-2016. דוטרטה, שנפש בסוף השבוע עם משפחתו בהונג קונג, התבטא בעבר שהוא יהיה מוכן לפרוש מתפקידו אם ידע שהוא יעבור לבעלי בריתו.

נשיא הפיליפינים דוטרטה, נובמבר 2017. רויטרס
רוצה להעביר את השלטון לבעל בריתו. דוטרטה, בנובמבר האחרון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully