וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני הזוג לא שלחו את ילדיהם לביה"ס 4 שנים. אז הם חטפו קנס ענק

8.10.2018 / 14:31

בני הזוג אלכסנדר ולאה נמדר, שליחי חב"ד בעיר גטבורג בשבדיה קיבלו לאחרונה קנס כספי בסך 73 אלף אירו כי העדיפו ללמד את ילדיהם בבית. ברשות המקומית טוענים: הלימודים בבית מנוגדים לחוק. ההורים: מי ידאג לבטיחות ילדינו?

חרדים. מערכת וואלה! NEWS
בני הזוג אלכסנדר ולאה נמדר/מערכת וואלה! NEWS

בני הזוג אלכסנדר ולאה נמדר, שליחי חב"ד בעיר גטבורג בשבדיה קיבלו לאחרונה קנס כספי בסך 73 אלף אירו כי לא שלחו את ילדיהם ללמוד בבית הספר המקומי. ילדי המשפחה לומדים בתוכנית הלימודים הביתית של שליחי חב"ד ברחבי העולם וברשות המקומית טוענים כי הלימודים בבית מנוגדים לחוק במדינה שקובע כי הורים חייבים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר אלא אם מתקיימים תנאים מיוחדים.

אלכסנדר ולאה טוענים כי במקרה שלהם יש תנאים-מיוחדים הנובעים מטעמי דת וביטחון, וההערכה בין הצדדים צפויה להתקבל בקרוב בבית המשפט. עד כה בני הזוג הפסידו בשתי ערכאות, וכעת, הערעור שהגישו עומד בפני החלטת הערכאה העליונה במדינה. החלטה שאותה הם מכנים "התקווה האחרונה".

הרב אלכסנדר ולאה נמדר שליחי חב"ד בשוודיה. באדיבות המצולמים
הרב אלכסנדר בכנס השליחים בברוקלין/באדיבות המצולמים

הסאגה נגד משפחת נמדר בבית החלה בשבדיה ב-2011, אז הוגשה בפעם הראשונה נגד ההורים תביעה משפטית שכרוכה גם בתביעה כספית מצד הרשות המקומיות, זאת בגין העובדה שאינם שולחים את ילדיהם לבית הספר ואלה לומדים בתוכנית לימודים ביתית שכוללת לימודי קודש וחול ברמה גבוהה. העירייה סירבה לקבל את טענתם לפיה מתקיימים במקרה שלהם תנאים מיוחדים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

חשבון פשוט

אז, רק ארבעה מתוך 11 ילדיהם היו בגיל של חינוך יסודי, היום רק שניים הם בגילאים אלה, וכמעט כמו כל הילדים של שליחי חב"ד בעולם הם למדו בתוכנית לימודים בבית, ומבחינתם לא היה פתרון אחר. "אם אני צריך לשלוח את הילדים לבית ספר מקומי פה", הסביר אלכסנדר, "המשמעות היא שהם ילמדו עם מוסלמים במוסד לא יהודי. אין לי בעיה נגד מוסלמים או גויים אבל להם יש בעיה איתנו. מישהו יכול לקחת אחראיות לביטחון של ילדיי שיסתובבו עם כיפה וציצית בתוך המוסד?".

טענותיו של אלכסנדר נשמעו גם בפני בית המשפט, והקנס בוטל. העירייה ערערה רק על מהות ההחלטה להשאיר את הילדים בבית והערעור התקבל אך מאז הילדים לא שובצו ללימודים בבית ספר מקומי. ב-2014, שוב הוצא קנס כספי נגד בני הזוג נמדר, אך הפעם הרשות המקומית חזרה בה, והוא בוטל באופן מידי. בחודשים האחרונים, אלכסנדר ולאה נדהמו לגלות שהרשות המקומית מבקשת מהם לשלם קנס רטרואקטיבי בסך 300 אלף שקלים. "החשבון הוא פשוט", הסביר אלכסנדר. "על כל שבוע שהילד נשאר ללימודים בבית, כל הורה ישלם קנס בסך 250 אירו".

הרב אלכסנדר ולאה נמדר שליחי חב"ד בשוודיה. באדיבות המצולמים
הרב אלכסנדר משחק שח-מט עם הילדים אחרי יום לימודים/באדיבות המצולמים

כעת, המאבק מתמקד בבית המשפט, אך גם בלחצים שהם מנסים להפעיל על הרשויות בשבדיה. "לא מופרך שהרדיפה נגדנו נובעת מאנטישמיות", אומר האב. "השכל לא יכול להכיל סיבה לכך שהרשויות פה לא מכבדות את הצרכים הדתיים והביטחוניים שלנו. אני לא יכול לשלוח את ילדיי לבית ספר לא יהודי. הילדים שלי מקבלים חינוך טוב יותר מכל ילד שבדי במדינה. יש עוד מדינה בעולם שמחייבת ילדים ללמוד במוסד שנוגד את כל אורח חייהם מא' ועד ת'?".

אלכסנדר הביע תקווה כי לא יצטרך לשלם את הקנס הכספי שהוטל עליו. "הילדים הגדולים שלנו עובדים בחינוך, אחד מהם קיבל הסמכה לרבנות, השני גם. יש לנו שתי בנות שעובדות כמורות וחינוך והוראה זה דבר שעומד אצלנו לפני הכול וגם הייעוד שלנו בחיים. למה שיפגעו לנו בזה?".

הרב אלכסנדר ולאה נמדר שליחי חב"ד בשוודיה. באדיבות המצולמים
הורים לא הרימו ידיים. ילדי משפחת נמדר משחקים עם חברים/באדיבות המצולמים
הרב אלכסנדר ולאה נמדר שליחי חב"ד בשוודיה. באדיבות המצולמים
"הרבי בעצמו שלח אותנו לכאן". עם הרבי מלובביץ'/באדיבות המצולמים
  • עוד באותו נושא:
  • חב"ד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully