וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד מזהיר: ההסכם עם המורדים באידליב זמני

8.10.2018 / 0:27

פוטין וארדואן אמנם סיכמו על יצירת אזור חיץ שיפריד בין צבא סוריה לאופוזיציה במעוזה האחרון. ואולם, הנשיא שב על הצהרותיו כי המשטר ישיב לידיו את כל חלקי המדינה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא סוריה בשאר אסד אמר כי ההסכם שנחתם עם המורדים במחוז אידליב הוא זמני - כך דיווחה אמש (ראשון) סוכנות הידיעות הרשמית של המשטר סאנ"א. אסד אמר את הדברים במהלך ישיבת מפלגת הבעת' וחזר על הצהרותיו והצהרות בכירי משטרו כי דמשק תשיב לידיה את כל השליטה על חלקי המדינה בסופו של דבר.

ההסכם באידליב הושג בחודש שעבר בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, התומך במשטרו של אסד, לבין נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, המגבה חלק מארגוני המורדים באידליב, הגובל בארצו.

בהתאם להבנות, על צבא סוריה והמורדים להסיג את כלי הנשק הכבדים מעבר לקו החזית שנקבע עד ליום רביעי הקרוב. הארגונים הנתמכים על ידי אנקרה אמרו אתמול כי הם החלו במהלך, אולם עדיין לא ברור כיצד ינהג תחריר א-שאם, לשעבר חלק מאל-קאעדה והארגון החזק ביותר במחוז. פוטין וארדואן סיכמו כי על כל הארגונים "הקיצוניים" לעזוב את אידליב עד לאמצע החודש הקרוב.

ההסכם נועד למנוע משבר הומניטרי חדש במדינה מוכת המלחמה. באידליב וסביבותיה חיים כשלושה מיליון איש, מחציתם נמלטו לאזור מחזיתות אחרות בסוריה. האו"ם הזהיר מפני קטסטרופה של ממש במקרה של מתקפה נרחבת במחוז.

נשיא סוריה בשאר אסד בתפילת עיד אל-אדחא בדמשק -21 אוגוסט 2018. רויטרס
אסד במסגד בדמשק, אוגוסט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully