וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגופה נמצאה ליד הנהר: עיתונאית נרצחה באכזריות בבולגריה

ויקטוריה מרינובה בת ה-30 הוכתה ונחנקה וחלק מחפציה ובגדיה נעלמו. המניע עוד לא ברור, אך מ-2017 נרצחו ארבעה עיתונאים באיחוד האירופי, במה שמסתמן כמגמה מדאיגה. "המומים מהרצח המחריד"

ויקטוריה מרינובה, עיתונאית מבולגריה שנאנסה ונרצחה. מערכת וואלה! NEWS
לא ברור אם נרצחה בשל עבודתה. מרינובה/מערכת וואלה! NEWS

בולגריה פתחה בחקירה בעקבות רצח של עיתונאית, שגופתה נמצאה ביום שבת בסמוך לנהר הדנובה - כך דיווחו היום (ראשון) כלי תקשורת במדינה. לא ברור אם הרצח של ויקטוריה מרינובה בת ה-30 קשור לעבודתה כעיתונאית בתחנת טלוויזיה מקומית, אך בתכניתה האחרונה בטלוויזיה נראו שני עיתונאים שחקרו פרשת שחיתות, שבה נעשה לכאורה שימשו בכספים של האיחוד האירופי.

זהו מקרה הרצח השלישי בתוך שנה של עיתונאי באיחוד האירופי והרביעי מאז תחילת 2017. באוגוסט נרצחה העיתונאית השבדית קים וול בצלוללת, באוקטובר שעבר נרצחה העיתונאית החוקרת המובילה במלטה, דפני קרואנה גליציה, בפיצוץ מכוניתה. בפברואר נורה למוות העיתונאי הסלובקי יאן קוצ'יאק.

"אנחנו המומים מהרצח המחריד של העיתונאית החוקרת ויקטוריה מרינובה בבולגריה", נמסר מ"מיזם הדיווח על הפשע המאורגן והשחיתות", ארגון שבו הייתה חברה העיתונאית. "אנחנו קוראים לחקירה מלאה ומקיפה באופן מידי. אלו האחראים לכך צריכים לשאת באחריות".

איומים נגד עיתונאים

התובע במחוז רוס, שבו נמצאה הגופה, אמר כי מרינובה נאנסה, סבלה מחבלות בראשה ונחנקה במהלך הרצח. הוא הוסיף כי הטלפון הסלולרי, מפתחות הרכב, משקפיה וחלק מבגדיה היו חסרים.

לפי ארגון עיתונאים ללא גבולות, חופש העיתונות בבולגריה הוא הגרוע ביותר בהשוואה ליתר מדינות האיחוד האירופי. הארגון טוען כי עיתונאים במדינה "נתונים לעתים קרובות תחת לחץ, מאזהרות ועד איומים ותקיפות פיזיות נגדם או נגד הרכוש שלהם".

  • עוד באותו נושא:
  • בולגריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully