וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטונה האחרונה: שוק הדגים המפורסם של טוקיו סוגר את שעריו

מתחם צוקיג'י היה ביתם של מאות מוכרים במשך יותר מ-80 שנה, אך בשל מצב תברואתי ירוד הוא הועבר לאזור חדש, שיוגבל לתיירים. במכירה הפומבית המסורתית האחרונה נמכר דג טונה כחולה במשקל 162 ק"ג תמורת 4.4 מיליון ין

סיטונאי בודק את איכות הטונה בשוק הדגים של צוקיג'י 7 באוקטובר 2018. רויטרס
2,600 דוכנים הועברו למתחם החדש. שוק צוקיג'י, אתמול/רויטרס

מאות מוכרי דגים עזבו הבוקר (ראשון) בהמוניהם את השוק המפורסם של טוקיו, צוקיג'י, עם העברתם למתחם החדש טויוסו. הגשר המרכזי המוביל מחוץ לשוק נסגר לתנועה, כשמאבטחים ליוו את המוכרים שנסעו בכלי רכב קטנים, כולל ב"משאיות הצריח" המפורסמות של השוק.

מאות מ-900 העסקים שמכרו כ-480 סוגים של מאכלי ים, בשווי של 14 מיליון דולר ביום, כמו גם 230 סוגים של פירות וירקות. בסך הכול, 2,600 דוכנים יעברו למתחם החדש, שנמצא במרחק של 2.3 ק"מ משם, במשך חמשת הימים הקרובים. המתחם החדש ייפתח ביום חמישי הקרוב.

אתמול נרשמה מכירת הטונה הפומבית האחרונה בשוק, מסורת בתחום המזון של טוקיו שבעבר משכה תיירים שקיוו להשתחל לקהל המוגבל ל-120 צופים בלבד. הקנייה היקרה ביותר אתמול הייתה של טונה כחולה במשקל 162 ק"ג, שנמכרה ב-4.4 מיליון ין - כ-38,700 דולר. השוק, שפתח את שעריו ב-1935, התפרסם בעולם בשנים האחרונות אחרי שהיה ידוע בעבר רק למוכרים ולתעשיית המזון המקומיים. ב-2013 נרשם בו שיא כשדג אחד נמכר בו במחיר של 1.8 מיליון דולר.

אדם נראה בשוק הדגים של צוקיג'י 7 באוקטובר 2018. רויטרס
תיירים יוכלו לצפות בשוק החדש רק דרך זכוכיות/רויטרס

המעבר למתחם החדש תוכנן במשך עשורים רבים בשל המצב התברואתי הירוד בצוקיג'י, אולם הוא התעכב והפך לשנוי במחלוקת אחרי שנחשף כי האדמה בו מזוהמת. טויוסו היה בעבר מפעל גז, והרשויות נאלצו להשקיע מיליוני דולרים כדי לטהר את המקום לקראת העברת השוק. ההחלטה הסופית התקבלה בסוף השנה שעברה, אחרי שמומחים הכריזו שהמקום בטוח.

"זה היה הבית שלי במשך 15 שנה", סיפר בעצב מוכר הירקות צוקסה קוג'יראי לסוכנות הידיעות הצרפתית על צוקיג'י, על אף שהמתחם החדש יהיה חדיש ונקי מתיירים, שיוכלו לצפות במקום רק דרך זכוכית. "אנחנו עצובים שהפסדנו את המותג של צוקיג'י".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
סוחרים נראים בשוק הדגים של צוקיג'י 7 באוקטובר 2018. רויטרס
סוחרים שעזבו את צוקיג'י, היום/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • יפן
  • טוקיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully