וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמרקל האישה היחידה מסביב לשולחן - היא לא נשארת חייבת

4.10.2018 / 22:53

קנצלרית גרמניה השתתפה במסגרת ביקורה הקצר בישראל במפגש עם אנשי עסקים שהוגדרו כ"מנהיגים עתידיים", אך הבחינה כי היא האישה היחידה במקום, ולא עברה על כך בשתיקה. "אני מצפה לדיון הזה ושמחה שאנחנו יושבים ביחד, ואני מקווה שבפעם הבאה שניפגש תהיה גם אישה", העירה

צילום:רוני כנפו, שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל היתה אמנם האישה היחידה סביב שולחן עגול של אנשי עסקים ישראלים וגרמנים שנפגשו היום (חמישי) בירושלים, אבל היא לא נשארה חייבת ."אני מצפה לדיון הזה ושמחה שאנחנו יושבים ביחד, ואני מקווה שבפעם הבאה שניפגש תהיה גם אישה בין המנהיגים העתידיים. סטארט אפ זה עדיין כנראה תחום מאוד גברי", מרקל אמרה בקריצה לכשלושים אנשי עסקים ופקידים בכירים שנפגשו עמה ועם ראש הממשלה במסגרת אירוע חדשנות חגיגי במוזיאון ישראל. כולם, מלבד מרקל, היו גברים.

מרקל סיימה היום ביקור בזק בן יממה בישראל במסגרתו נפגשה עם נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין וקיימה מפגש בינממשלתי שנועד לחזק את שיתוף הפעולה בין ישראל וגרמניה. חלק ניכר מביקורה של הקנצלרית בארץ הקודש לנושא החדשנות. נתניהו סייר עמה בתערוכת חדשנות במוזיאון ישראל וצפה עמה במיצגים של חברות ישראליות וגרמניות, ולאחר מכן הם התיישבו ל"שולחן עגול" של אנשי עסקים ישראלים וגרמנים, בן נידונו שיתופי פעולה טכנולוגיים בתחום המים, אנרגיה ירוקה, חקלאות ועוד. במפגש השתתפו שר הכלכלה אלי כהן ומקבילו הגרמני פיטר אלטמאייר, ואנשי עסקים ישראליים וגרמניים מתחומי חקלאות, תקשורת, סייבר, טכנולוגיית רכב, מכשור רפואי ועוד.

הפגישה שבה התשתתפה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. לשכת העיתונות הממשלתית
האישה היחידה בחדר. המפגש שבו השתתפה מרקל, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

נתניהו שיבח בדבריו בפני הפורום את "העתיד ששייך לאלה שמחדשים" והרהיב על הפוטנציאל של שיתוף הפעולה בין ישראל וגרמניה. "זה מה שיכול לקרות במפגש בין שתי הכלכלות שלנו, הגברים והנשים שלנו, שיש להם את יכולת הדמיון והמשמעת העצמית הנדרשת כדי לתרגם את זה לתוצרים פרקטיים שמצילים חיים". עם זאת, מסביב לשולחן היו אנשי עסקים, שרים, ופקידים בכירים- שכולם היו גברים בלבד ומרקל גם טרחה לציין זאת בסוף דבריה.

"סטארט-אפ זה עדיין כנראה תחום מאוד זכרי", אמרה אחרי שהעירה על היעדר הנשים. "אבל כולכם מוזמנים אלי. זו לא היתה ביקורת על מי שיושב כאן, רק עידוד נוסף לאלו שעוד יכולים לבוא". בהמשך היום, נתניהו אימץ את אותו קו. במסיבת העיתונאים המשותפת של שני המנהיגים אחרי הצהריים במלון קינג דייויד, נתניהו איחל לקידום נוסף של שיתוף הפעולה בתחום החדשנות והטכנולוגיה והקפיד להזמין את שני המינים להשתתף. "אני רוצה לראות את הביקור הבא עם משלחת גדולה אף יותר של יזמים ישראלים - גברים ונשים - בברלין תודה לך".

עוד באותו נושא

נתניהו: איראן תכננה פיגועים באירופה; מרקל: נוכחותה בגולן - סכנה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מלווה את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בתערוכת חדשנות במוזיאון ישראל בירושלים 4 באוקטובר 2018. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
מרקל ונתניהו בתערוכת החדשנות, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully