וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילתו של מנהל הבנק האיטלקי שחשב שהוא רובין הוד

ג'ילברטו בסקיירה רצה לעזור לעניי העיירה הקטנה שבה הוא חי, והעביר סכומים קטנים מחשבונות של לקוחות עשירים - עד שהבין כי לא כולם יחזירו את הכסף, הוא נחשף, איבד את עבודתו ואת ביתו והורשע. למזלו, מאחר שלא לקח כסף לכיס, הוא לא ירצה עונש מאסר. "הוא היה אלוהים"

העיירה פורני די ספורה, איטליה. גוגל, מערכת וואלה! NEWS
בעיירה חיים אלף תושבים בלבד. פורני די סופרה/מערכת וואלה! NEWS, גוגל

מנהל בנק באיטליה, ששדד עשירים ונתן את הכסף לעניים, הצליח להימלט ממאסר אחרי שהגיע להסדר עם הרשויות. ג'ילברטו בסקיירה ניהל בנק בעיירה הקטנה פורני די סופרה, שממנו הוא גנב כמיליון אירו במשך שבע שנים. הוא לקח סכומים קטנים מלקוחות עשירים והעביר אותם לאלו שלא הצליחו לקבל אשראי.

עם זאת, הוא מעולם לא לקח כסף לכיסו ולכן הוא נשפט רק לשנתיים מאסר - תחת החוק האיטלקי, מאחר שזו העבירה הראשונה שלו ומדובר בעונש קצר, הוא לא יישלח לכלא. "תמיד חשבתי שבנוסף על הגנת החסכונות, המשימה שלנו הייתה לעזור לנזקקים", אמר בסקיירה, שצוטט על ידי העיתון קוריירה דלה סרה.

עם זאת, מי שכונה רובין הוד מודרני על ידי חלק מכלי התקשורת באיטליה אמנם לא ירצה עונש מאסר, אך הוא איבד את ביתו ואת עבודתו. "הוא רצה לעזור למי שלא יכול היה לקבל גישה להלוואת בצורה נורמלית", אמר עורך דינו רוברטו מטה לרשת BBC.

"הוא יכול לשנות את חייכם לנצח"

הסיפור החל ב-2009, במהלך המשבר הכלכלי העולמי. כשאחד מתושבי העיירה הגיע לבנק וביקש מבסקיירה הלוואה מבלי שענה על הדרישות לכך, הוא היה "מוסיף" כסף לחשבונו. הוא היה אמור לקבל את הכסף בחזרה במהירות, אולם היו שלא החזירו את ההלוואה הלא חוקית וחשפו את מעשיו. "הוא יצר מעין מערכת צללים פיננסית", אמר עורך דינו, שאמר כי היא גדלה בתוך כמה שנים לכמעט מיליון אירו.

העורך דין הוסיף כי מנהל הבנק סמך על אלו שהוא עזר להם כי הם ישלמו בחזרה את הסכומים שהוא העביר להם, אולם זה לא קרה. מי שחשף את הפערים בחשבונות היה אחד העובדים של המנהל. "הוא חושב שלא יעשה זאת שוב. הוא היה משוכנע שהוא עוזר לאנשים, אבל עכשיו הוא איבד את עבודתו ואת ביתו".

בתקשורת המקומית דווח כי אחרי חשיפת הפרשה, מנהל הבנק בעיירה שבה חיים רק כאלף איש התקשר לכל הלקוחות האמידים שמהם גנב והסביר להם את מעכשיו. למרות העבירה על החוק, סיקור הפרשה זכה ליחס אוהד בזכות הסולידריות שהפגין בסקיירה.

בעיתון האיטלקי לה סטמפה תואר הסיפור כך: "מנהל של בנק מקומי, בעיירה קטנה, הוא לא כמו כל אחד אחר. הוא אלוהים. ב'כן או לא', הוא יכול לשנות את חייכם לנצח".

  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully