וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית איימה - ואספקת הדלק מישראל לרצועת עזה נעצרה

4.10.2018 / 14:12

מקורות פלסטינים בעזה סיפרו כי אנשי הרשות איימו על חברת הדלק הישראלית תעביר את הדלק לרצועה, בכוונת הרשות לעצור את כל רכישת הדלק והסולר. עוד סיפרו, כי אנשי הרשות התקשרו לעובדי או"ם שאמורים היו לאפשר את העברת הסולר ואיימו כי אם יופיעו לעבודה ישלמו מחיר כבד

צילום: דובר צה"ל

.

בפעם המי יודע כמה בחודשים האחרונים, מקבלת ישראל הוכחה נוספת כי הנתק המוחלט בין ירושלים לבין רמאללה, או בין הרשות הפלסטינית וממשלת ישראל, עלול לגרום לנזק כבד בכל הקשור למצב הביטחוני מול רצועת עזה. הניסיונות של הממשל האמריקני וישראל לפעול ישירות מול הרצועה, או במילים אחרות מול חמאס, נתקלים שוב ושוב ב"חומה" שנקראת הרשות הפלסטינית והעומד בראשה, אבו מאזן.

כפי שחשף הבוקר (חמישי) עמוס הראל ב"הארץ", רק בימים האחרונים במהלך פגישת המדינות התורמות בניו יורק, סוכם כי קטאר תשלם עבור סולר המיועד לתחנת הכוח של רצועת עזה. על פי דיווח פלסטיני מדובר בסכום של כ-60 מיליון דולר שאמור להספיק לשישה חודשים שבהם רצועת עזה תקבל חשמל במשך שמונה שעות ביום, במקום ארבע. לכאורה רק שליש משעות היממה, אך במונחים של עזה מדובר במעבר מחושך לאור תרתי משמע. מהלך שכזה יכול להביא גם להרגעת המתיחות בגבול ולהתרחקותה של סכנת המלחמה. את המהלך הובילו שלושה: השליח הקטארי לישראל ועזה מוחמד אל-עמאדי, שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב וראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת. הסולר אמור היה להיכנס הבוקר דרך מעבר כרם שלום לעזה.

נשים מבשלות לאור נרות במהלך הפסקת החשמל ברצועת עזה. רויטרס
רשות הפלסטינית מנעה שיפור של המצב ההומניטרי ברצועה/רויטרס

אולם על פי מקורות פלסטינים בעזה, הרשות איימה על חברת הדלק הישראלית שמספקת את הסולר לרצועת עזה ולגדה המערבית, כי אם תעביר את הסיוע המדובר הבוקר, הרי שבכוונת הרשות לעצור את כל רכישת הדלק והסולר ממנה. כלומר, להחרים את החברה הישראלית ולרכוש דלק וסולר לגדה המערבית ממדינה כמו ירדן. עוד טענו המקורות, כי אנשי הרשות הפלסטינית התקשרו לעובדי או"ם שאמורים היו לאפשר פיזית את העברת הסולר היום דרך מעבר כרם שלום ואיימו עליהם כי אם יופיעו לעבודה, הם ישלמו מחיר כבד.

במילים אחרות הרשות הפלסטינית מנעה שיפור של המצב ההומניטרי ברצועה, בעיקר כדי להבהיר לעולם כולו שכל מהלך בנוגע לעזה חייב לעבור דרכה. וזאת תוך כניעה של חמאס לדרישות הרשות/פתח בדבר מסירת המפתחות ברצועה לידיה ובכלל זה פירוק של הזרוע הצבאית של הארגון.

עצרת זיכרון למאזן פוקהא, עזה, 27 במרץ 2017. רויטרס
המסר הוא החשוב. סינוואר/רויטרס

וזה כבר מוביל לריאיון היום של מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר, ל"ידיעות אחרונות". כמעט כצפוי הבוקר כבר הודיעה לשכתו של סינוואר כי הראיון ניתן בכלל לעיתון איטלקי בלבד מבלי שידע כי הוא מיועד ל"ידיעות אחרונות". יתרה מכך, נמסר כי אנשיו של סינוואר בדקו שאין מדובר בעיתונאית ישראלית או "יהודייה". אלא שהתרגיל הזה של בכירי חמאס כבר מוכר וידוע. בסופו של דבר המסר הוא החשוב. סינוואר ביקש להזהיר שהגלישה של הצדדים למלחמה היא בלתי נמנעת. המסר שלו אינו מיועד בהכרח לצעדים ישירים שהוא מבקש שישראל תעשה מול עזה וחמאס, אלא בעצם הרצון שלו שישראל תפעל באיומים ובכוח נגד הרשות ותכפה עליה להמשיך להעביר כספים לרצועת עזה.

בעוד כעשרה ימים, תתכנס המועצה המרכזית של אש"ף, שעלולה לקבל החלטה לעצור לגמרי את כל העברת הכספים של הרשות לעזה, בסך 96 מיליון דולר. במקרה שכזה, גם סיוע של קטאר בסך כמה עשרות מיליוני דולרים לא יעצור את התמוטטות הרצועה והמלחמה שאחריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully