וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן קיבל את דוח חקירת קבנאו: "טראמפ בטוח בהחלטתו"

4.10.2018 / 21:50

ה-FBI השלים את הבדיקות למועמד לעליון אחרי הטענות להטרדה מינית. הרפובליקנים והבית הלבן השתכנעו בצדקת קבנאו, אך הדמוקרטים ביקור את הליך החקירה, שלטענתם ייתכן שהוגבל על ידי הממשל. ההצבעה צפויה בסוף השבוע

צילום: רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

הבית הלבן קיבל היום (חמישי) את חקירת ה-FBI בנוגע לטענות להטרדה מינית נגד המועמד לבית המשפט העליון, ברט קבנאו. הדוח הועבר לעיון הסנאטורים, לקראת הצבעה צפויה על מינוי המועמד של הנשיא דונלד טראמפ בסוף השבוע. זאת למרות קריאותיהם של הדמוקרטים להמתין זמן נוסף מאחר שלטענתם החקירה לא הייתה מקיפה מספיק.

בוול סטריט ג'ונרל דווח הלילה מפי מקורות בממשל כי לא נמצאו הוכחות בדוח להתנהגות פסולה מצדו של קבנאו, שהופיע לשימוע סוער בסנאט ביום חמישי שעבר מול המתלוננת המרכזית נגדו, כריסטין בלייז פורד. גם הסנאטורים הרפובליקנים נשמעו חיוביים לאחר העיון בדוח, וינסו להבטיח את הרוב הדרוש כדי לאשר את המינוי שישפיע על בית המשפט העליון למשך שנים רבות.

ה-FBI לא תשאל את קבאנו ואת פורד, כך שלא ברור איזה מידע חדש צפוי להיכלל בדוח. עורכי הדין של המתלוננת הציעו להעביר לידי החוקרים דוח מהטיפול הזוגי שאותו עברה, שבו לדבריה דיווחה על המקרה כבר ב-2012. לדברי פורד, קבאנו תקף אותה מינית במסיבה בשנת 1982 בעת שהייתה בת 15 והוא בן 17. קבאנו מצדו מכחיש את הטענות.

המועמד לבית המשפט העליון של ארה"ב ברט קבנאו בשימוע בסנאט, 28 בספטמבר 2018. רויטרס
לא נחקר על ידי ה-FBI. קבאנו בשימוע בסנאט, בשבוע שעבר/רויטרס

הסנאטורים הרפובליקנים שנחשפו לדוח מסרו כי מבחינתם מדובר בחקירה ממצה ומקיפה וניתן לגשת להצבעה. גם שניים מתוך שלושת הסנאטורים הרפובליקנים שנחשבו למתלבטים התבטאו בצורה דומה.

הסנאטור ג'ף פלייק מאריזונה, שהסתייגותו הובילה לחקירה, אמר אחרי שקרא את הדוח כי לא מצא בו אישוש לטענות. ההערכה היא כי בעקבות פרסום הדוח אותם סנאטורים מתלבטים נוטים להצביע בעד המועמדות של קבנאו. הסנטאורית סוזן קולינס ממדינת מיין אמרה: "זו נראית חקירה מאוד מקיפה", אך לא פירטה כיצד היא מתכוונת להצביע.

יו"ר ועדת המשפט של הסנאט, צ'אק גראסלי, אמר כי ש לו "הרגשה טובה מאוד" לקראת ההצבעה. דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, הוסיפה שטראמפ בטוח בהחלטתו למנות את קבנאו לבית המשט העליון, והוא תומך במינוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא ארצות הברית מחקה את כריסטי בלייזי פורד בעצרת בחירות במיסיסיפי - ארצות הברית 3 באוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
ממשיך לתמוך בקבנאו. טראמפ/רויטרס, רויטרס

בצד הדמוקרטי, מנגד, אמרו כי ה-FBI עשה עבודה חלקית ולא ראיין עדים פוטנציאליים רבים ששמם נקשר במקרים המיוחסים לקבנאו. הסנאטורית דיאן פיינשטיין אמרה כי "הדבר הבולט ביותר בדוח הוא מה שלא כלול בו. ה-FBI לא ראיין את קבנאו לא את כריסטין בלייזי פורד. זה נראה כמו תוצר של חקירה לא גמורה שההיקף שלה הוגבל - אולי על ידי הבית הלבן. איני יודעת".

(עדכון ראשון: 12:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully