וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ ליברמן התפטר כדי לאפשר מינוי אמו לוועדה למינוי בכירים

3.10.2018 / 16:20

ישראל איינהורן, יועץ הניו מדיה של שר הביטחון הודיע על התפטרותו כדי לאפשר לאמו, פרופ' טליה איינהורן, להתמנות כנציגת ציבור בוועדה למינוי בכירים ולהימנע ממצב של ניגוד עניינים. בהמשך תובא מועמדותם של פרופ איינהורן ומשה טרי לאישור הממשלה

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

יועץ הניו מדיה של שר הביטחון אביגדור ליברמן, ישראל (שרוליק) איינהורן, הודיע היום (רביעי) כי הוא מתפטר מתפקידו, לאחר מספר חודשי עבודה בתפקיד, כדי לאפשר התקדמות מהירה בהליך מינוי הרמטכ"ל והמפכ"ל הבא.

אתמול נודע כי אמו של איינהורן, פרופ' טליה איינהורן, מועמדת לכהן כנציגת ציבור בוועדת גולדברג למינויים בכירים, וההתפטרות נועדה לאפשר את מינויה כחברה בוועדה ולהימנע ממצב של ניגוד עניינים שעשוי היה לגרום לעיכוב נוסף בעבודה הוועדה וההתקדמות הליכי המינוי.

בלשכת שר הביטחון נמסר היום כי ליברמן אמר לאיינהורן כי "הוא מקבל את החלטתו בצער אך בהבנה". בהמשך, מועמדותם של איינהורן ומשה טרי, נציג הציבור הנוסף שמועמד לכהן בוועדה, תובא לאישור הממשלה והשופט בדימוס אליעזר גולדברג יוכל לכנס את הוועדה שבראשותו ולהתקדם במינויים הבכירים שעל שולחן.

ליברמן: "יש הרבה מידע בידינו - נחשוף מתקנים נוספים באיראן ובביירות". אתר רשמי
"מקבל את החלטתו בצער אך בהבנה". ליברמן/אתר רשמי

ההתפטרות של איינהורן מתפקידו מסירה את החשש מעיכוב נוסף בכינוס הוועדה, שמשותקת מזה שבועות, ובהמשך לכך גם מינוי המפכ"ל, הרמטכ"ל ונגיד בנק ישראל הבא. בתחילה, עבודת הוועדה שותקה בשל עתירות לבג"ץ שהוגשו נגד שני נציגי הציבור הקודמים בוועדה, איריס שטרק ויעקב נגל, בשל קרבתם לראש הממשלה, שהובילו בסופו של דבר להתפטרות השניים מתפקידם.

נתניהו הטיל על שר התיירות יריב לוין להציע שני נציגי ציבור חלופיים, ואתמול לוין הודיע כי המליץ על איינהורן, פרופ' לכלכלה מאוניברסיטת אריאל ומשה טרי, ששימש בעבר יו"ר הרשות לניירות ערך ומנכ"ל רשות הדואר, כמועמדים לתפקיד. זמן קצר לאחר מכן התברר כי איינהורן היא אמו של היועץ הבכיר של ליברמן לתקשורת דיגיטלית, ובמשרד המשפטים עלה חשש לניגוד עניינים, אך התפטרותו מהתפקיד סוללת את הדרך לאישור מינוים של השניים בממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully