וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: סעודיה לא הייתה מחזיקה שבועיים ללא העזרה הצבאית שלנו

3.10.2018 / 10:57

נשיא ארה"ב אמר כי ייתכן שהמלך סלמאן לא היה שורד אם וושינגטון הייתה מפסיקה את הסיוע שלה לממלכה. לדבריו, הוא אמר לו בשיחת טלפון שעסקה במחירי הנפט הגואים: "אתה חייב לשלם על הצבא שלך"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (רביעי) כי ייתכן שסלמאן מלך ערב הסעודית לא היה שורד שבועיים לא הסיוע הצבאי האמריקני. זאת בזמן שהוא מנסה להפעיל לחץ על הממלכה לעצור את עליית מחירי הנפט.

בעצרת בחירות במיסיסיפי, אמר טראמפ: "אני אוהב את המלך, המלך סלמאן, אבל אמרתי, 'המלך, אנחנו מגנים עליך. ייתכן שלא היית מחזיק מעמד שבועיים בלעדינו. אתה חייב לשלם על הצבא שלך, אתה חייב לשלם"'. טראמפ לא פירט מתי התקיימה השיחה הזו עם המלך הסעודי. הפעם האחרונה שבה ידוע שהם דיברו הייתה ביום שבת האחרון.

מחיר חבית נפט טיפס לאחרונה ל-85 דולר - שיא של ארבע שנים - ומומחים מעריכים כי הוא עשוי להגיע עד כדי מאה דולר. מחירי הדלקים בארצות הברית נמצאים בעלייה, כחודש לפני בחירות אמצע הכהונה לקונגרס.

ארצות הברית וערב הסעודית פועלות בשיתוף פעולה כדי לבלום את איראן, אולם טראמפ רוצה שהממלכה הסונית תגדיל את ייצור הנפט שלה כדי לפצות על הצמצום ביצוא הנפט האיראני, עם הטלת הסנקציות על מגזר האנרגיה האיראני בחודש הבא.

דונלד טראמפ ומלך ערב הסעודית סלמאן, ריאד, 21 במאי 2017. AP
המלך סלמאן וטראמפ, במאי בשנה שעברה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully