וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מל"ט "רוכב שמיים" נפל באזור צפון הרצועה; צה"ל סורק אחר שרידיו

2.10.2018 / 11:48

כלי הטיס המשמש לפעילות איסוף מודיעין נפל וטרם אותר, ובצה"ל מעריכים כי התרסק בשטח ישראל. בשנה האחרונה התרסקו כלי טיס מסוג זה בכמה במקרים שונים במהלך פעילות מבצעית בגזרות השונות

צילום: בני בן סימון, דובר צה"ל עריכה: יוסי אלטר

‏כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל מסוג "רוכב שמיים" נפל הלילה (שלישי) והתרסק בעת שעסק בפעילות מבצעית באזור צפון רצועת עזה. לפי הערכות בצה"ל הוא נפל בשטח הישראלי. צה"ל וכוחות ביטחון מבצעים חיפושים נרחבים אחרי כלי הטיס.

מדובר במטוס הזעיר ללא טייס הקטן ביותר שיש בצה"ל והוא חג בטווחים קצרים מהגבול. המל"ט משדר אל המפעיל את הצילומים על תאי השטח שאחריהם הוא עוקב, אך לא אוגר בתוכו מידע. בעקבות סדרת מקרים בשנים האחרונות התקיים תחקיר מעמיק בחיל התותחנים לבירור הנסיבות ובחלק מהמקרים התברר כי מדובר בסוללה שנגמרה, ולכן לא ניתן היה לשלוט בנתיב הטיסה של המזל"ט.

מתוך כך, מדוברות כבאות והצלה לישראל נמסר כי שלוש שריפות פרצו היום באזור הנגב המערבי משעות הבוקר, כתוצא מבלוני תבערה.

חייל מיחידת רוכב שמיים בעת המראתו של מזל"ט , ינואר 2013. חשבון הפליקר של צה"ל, צילום מסך
מל"ט "רוכב שמיים"/צילום מסך, חשבון הפליקר של צה"ל

בחודש יוני נפל מל"ט מסוג זה בצפון רמת הגולן הסורית. מדובר צה"ל נמסר כי אין חשש לדלף מידע. נכון לחודש ספטמבר האחרון נרשמו חמש תקריות כאלה בשנת 2017. "נפילות רוכב שמיים קורות הרבה פעמים בגלל שמדובר במטוס פשוט, יחסית זול, ללא גיבויים שבעצם נועד לבצע משימות אם צריך עד שהוא נופל", הסבירה סגן-אלוף רעות רטיג-וייס מפקדת היחידה. "אנחנו מתחקרים כל נפילה, יורדים לעומק, מקבלים החלטות, מפיקים לקחים, מצמצמים משנה לשנה את כמות הנפילות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully