וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום ביקור סוער בגרמניה: ארדואן חנך את אחד המסגדים הגדולים באירופה

מתנגדי נשיא טורקיה ותומכיו הפגינו בביקורו בקלן, שחתם את מסעו במדינה. על אף שקרא לשים עם ברלין את המחלוקות בצד, הוא תקף את מארחיו על "אירוח טרוריסטים" ודרש ממרקל להסגיר את מבקריו. ב"בילד" נכתב: "נאום שנאה נגד גרמניה"

נשיא טורקיה ארדואן חונך את המסגד המרכזי בעיר קלן, גרמניה, 29 בספטמבר 2018. רויטרס
עצרת תמיכה גדולה בוטלה משיקולים ביטחוניים. ארדואן חונך את המסגד, אתמול/רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן חנך אתמול (שבת) את אחד המסגדים הגדולים ביותר באירופה, עם סיום ביקורו השנוי במחלוקת בגרמניה. הוא אמר כי המסגד בעיר קלן הוא סמל לשלום והודה לממשלת גרמניה על כך שהסכימה להמשיך בבנייתו חרף המחאות. מסגד המרכזי של קלן נבנה על ידי ארגון דתי, שלו יש קשרים קרובים לטורקיה.

בזמן ביקורו בעיר, המשטרה פרסה כוחות רבים בשל ההפגנות נגד ארדואן ובעדו, והציבה צלפים על גגות סמוכים. בקלן חיה קהילה טורקית גדולה ובכל גרמניה יש כשלושה מיליון איש ממוצא טורקי. הרשויות בעיר ביטלו את התכנית לקיום עצרת בהשתתפות 25 אלף איש מחוץ המסגד בשל בעיות אבטחה.

"עלינו לשים בצד את המחלוקות בינינו ולהתמקד באינטרסים המשותפים", אמר ארדואן. למרות זאת, ביקורו בן השלושה ימים התאפיין במחלוקות, כולל היד הקשה שמפעילה ממשלת טורקיה נגד מתנגדיה מאז ניסיון ההפיכה ב-2016. במהלך ארוחה רשמית ביום שישי, ארדואן לא נצמד לנאומו המתוכנן והאשים שוב את גרמניה במתן מקלט לטרוריסטים כורדים.

המסגד הגדול בעיר קלן, גרמניה, בטקס חניכתו על ידי נשיא טורקיה ארדואן, 29 בספטמבר 2018. רויטרס
הוקם על ידי ארגון המקורב לממשלת טורקיה. המסגד החדש בקלן/רויטרס

ביום שישי נפגש נשיא טורקיה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ודן עמה במשבר בסוריה, אך הוא ניצל את האירוע כדי לדחוק בה להסגיר לטורקיה את תומכי יריבו, המטיף פתהוללה גולן, שאותו הוא מכנה "טרוריסט" ומאשים אותו בניסיון ההפיכה.

יו"ר ועדת יחסי החוץ בפרלמנט של גרמניה, נורברט רוטגן, אמר כי תזמון הביקור של ארדואן היה שגוי. "זה היה מוקדם מדי", אמר.

בעיתון ה"בילד", הנמכר ביותר במדינה, תקפו את ארדואן. "נאום שנאה נגד גרמניה", נכתב אתמול בכותרת הראשית של העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully