וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יכלו להרוג את המחבלים בתוך 30 שניות": מחדל הצלפים בפיגוע באיראן

29.9.2018 / 17:42

חבר פרלמנט בכיר בטהראן ביקר את התנהלות כוחות הביטחון, אחרי שבתיעוד מהמתקפה במצעד הצבאי נראים צלפים שהוצבו במקום מהססים להתערב. "אחד מהם לא ירה גם אחרי שקיבל הוראה לפתוח באש"

עריכה: טל רזניק

חבר פרלמנט איראני בכיר ביקר היום (שבת) את כוחות הביטחון על שלא הצליחו למנוע את הפיגוע במצעד הצבאי בשבוע שעבר. ראש הוועדה לביטחון לאומי במג'לס, השמתאללה פלאהת, אמר כי בתיעוד המתקפה שהגיע לידי הממשלה נראים צלפים שהוצבו במקום כדי לשמור על הנוכחים מהססים להתערב אפילו אחרי שהתקבלה ההוראה לפתוח באש.

"היו שמונה או תשעה צלפים שיכלו להרוג את המחבלים בתוך 30 שניות", אמר הבכיר, שהתייחס לתיעוד שהוצג בפני הוועדה שלו. עם זאת, "אחד מהם לא האמין שיש מתקפת טרור ואמר שהוא קיבל הוראה לא לירות. הוא לא ירה גם אחרי שכבר קיבל הורעה".

איראן מאשימה את ערב הסעודית ואת איחוד האמירויות הערביות במימון חמשת המחבלים שתקפו את המצעד בעיר אהוואז שבדרום-מערב המדינה ביום שבת שעבר. כ-25 בני אדם נהרגו, מחציתם משורות משמרות המהפכה, באחת המתקפות הקשות ביותר אי-פעם נגד הכוח הצבאי החזק ביותר ברפובליקה האסלאמית. טהראן גם טוענת שארצות הברית וישראל מעורבות ובכירי המשטר מבטיחים לנקום.

על הפיגוע קיבלו אחריות גם ארגון בדלני ערבי הפועל במחוז, וגם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שאף פרסם סרטון שבו נראים לכאורה שלושה מהמחבלים. איראן מכחישה כי דאעש היה מעורב במתקפה.

(עדכון ראשון 16:16)

פיגוע ירי במצעד צבאי באהוואז - איראן 22 בספטמבר 2018. AP, AP
חיילים מסתתרים במהלך הפיגוע במצעד, בשבוע שעבר/AP, AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully