וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צעיר סורי נעצר בברלין בחשד שתכנן פיגוע כימי בישראל

בגרמניה דווח כי מהגר בן 21, שנכנס למדינה עם דרכון מזויף, חשוד שתכנן להוציא לפועל פיגוע בלתי-קונבנציונלי ולגייס אנשים לדאעש. לא ברור באיזו שלב הייתה התכנית, שנחשפה, לפי הדיווחים, על ידי סוכנות ביון זרה

מעצר צעיר סורי החשוד בתכנון פיגוע כימי בישראל במסעדה, ברלין גרמניה, ספטמבר 2018. "בילד", צילום מסך
מעצר החשוד במסעדה בברלין/צילום מסך, "בילד"

כוחות מיוחדים של משטרת גרמניה עצרו אזרח סוריה בן 21 בחשד שתכנן לבצע פיגוע כימי בישראל - כך דיווח אתמול (חמישי) הבילד הגרמני. עוד דווח החשוד ניסה לגייס אנשים נוספים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). לפי הדיווח ותמונות שפורסמו על ידי העיתון, הוא נעצר במסעדה בעיר על ידי שוטרים רעולי פנים.

בעיתון דווח כי המידע על תכניתו של הצעיר, שנכנס לגרמניה דרך לוב עם דרכון מזויף, הועבר מסוכנות ביון של מדינה זרה לשירותי המודיעין הפנים של גרמניה (BfV), שהעבירו את המידע למשטרה המקומית. זו עקבה אחרי הטלפון הנייד שלו עד לאיתורו.

דובר מטעם המשטרה אישר כי הצעיר נעצר בשל מעורבותו בקטטה, אולם הוא לא אימת את יתר הפרטים. עוד דווח כי חיפושים שערכה המשטרה בביתו לא העלו ראיות מוצקות לחשדות נגדו.

זאת לא הפעם הראשונה שבה מסכלת גרמניה תכניות לבצע פיגוע עם נשק בלתי-קונבנציונלי. ביוני נעצר צעיר תוניסיאי שייצר את הגז הרעיל ריצין, שכמות קטנה ממנו מסוגלת להרוג בתוך 48 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully