וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ סירב לפגוש את טרודו: "אנחנו לא מסתדרים עם קנדה"

בזמן שהמו"מ בין השכנות על הסכם סחר חדש נקלע למבוי סתום, אמר נשיא ארה"ב כי הוא דחה הצעה להיפגש עם ראש ממשלת קנדה בשולי עצרת האו"ם. "אנחנו לא ממש אוהבים את הנציגים שלהם"

דונאלד טראמפ, איראן, הסכם הגרעין/צילום רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (חמישי) כי הוא סירב להיפגש עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בשולי עצרת האו"ם, ברקע מחלוקות הסחר בין שתי השכנות על שינויים בהסכם הסחר של צפון אמריקה (NAFTA).

"אהיה כן אתכם, אנחנו לא מסתדרים עם הנציגים שלהם", אמר במהלך מסיבת עיתונאים שכינס עם סיום ביקורו במטה האו"ם. הוא תקף את מכסיה של קנדה על תעשיית החלב ושב על איומיו למסות את תעשיית הרכב הקנדית. "אנחנו לא אוהבים ממש את הנציגים שלהם", אמר טראמפ, שככל הנראה התייחס לשרת החוץ של קנדה, כריסטיה פרילנד, שמובילה את השיחות.

ארצות הברית ומקסיקו הגיעו להסכם באוגוסט על שינוי ההסכם, אולם גורמים בשתי המדינות דחקו בממשל טראמפ לכלול גם את קנדה. עם זאת, השיחות בין וושינגטון לאוטווה הפכו לעוינות במיוחד.

"התעריפים גבוהים מדי ולא נראה שהוא (טרודו) רוצה להתקדם ואמרתי לו שכח מזה", אמר טראמפ. "בכנות, אנחנו חושבים פשוט להטיל מסים על מכוניות המגיעות מקנדה". הוא לא שלל את האפשרות להסכם, אולם הבהיר כי הוא לא מוכן להתפשר.

ראש ממשלת קנדה טרודו בעצרת הכללית של האו"ם, 24 באוגוסט 2018. רויטרס
טרודו במטה האו"ם, שני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully