וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות השבויים באיראן מאחדות כוחות: "קורבנות של המצב הפוליטי"

27.9.2018 / 12:32

שש משפחות של אזרחים מערביים המחזיקים באזרחות איראנית ומוחזקים על ידי משמרות המהפכה קראו למנהיגי העולם לסייע להן. בוושינגטון אומרים כי הם עושים כל שביכולתם, אך מטילים את האחריות על טהראן. "אנחנו לא יודעים איך להתקדם מכאן"

דונאלד טראמפ, איראן, הסכם הגרעין/צילום רויטרס

משפחות של אזרחים זרים העצורים באיראן מאחדות כוחות בפעם הראשונה ואתמול (רביעי) הן קראו למנהיגי העולם לסייע בהשבתם הביתה. הן אמרו כי על העולם אסור לאפשר למשמרות המהפכה לכלוא ולענות אנשים על בסיס אישומים כוזבים הקשורים לריגול.

הקריאה הגיעה במקביל לפרסום מחקר של TrustLaw, חלק מקרן רויטרס, שגילתה כי יש פערים בחוק הבינלאומי המגן על אזרחים הנלקחים בשבי של מדינות בזמני שלום. המצב עוד מסובך יותר כשמדובר בעצורים עם אזרחות כפולה. טארה ספהרי, חוקרת בארגון משמר זכויות האדם, אמרה כי יש עלייה במספר האזרחים הנלקחים בשבי באיראן, המשמשים קלפי מיקוח למען מטרות פוליטיות.

וואה קו הסינית, שבעלה הסטודנט שיו וואנג עצור באיראן זה שנתיים, קראה למנהיגי העולם המתכנסים בעצרת הכללית "לזכור את שמותיהם של אלו המוחזקים בכלא הנורא". לדבריה, "הם קורבנות של המצב הפוליטי". וואנג, המחזיק באזרחות אמריקנית, נעצר באוגוסט 2016 בזמן שערך מחקר בארכיונים של איראן. הוא הורשע בריגול באפריל אשתקד. "בעלי חף מפשע", אמרה אשתו.

נאזנין זאגרי-רטקליף. מערכת וואלה! NEWS
מיי קראה לרוחאני לשחרר אותה. נאזנין זאגרי-רטקליף/מערכת וואלה! NEWS

שש משפחות חלקו את חוויותיהן בניסיון להגיע להסכם, ולדבריהם הדיפלומטים המעורים בכך יעצו להם פעמים רבות לשמור על שתיקה כדי לא לפגוע בסיכויי השחרור שלהם.

ג'ייסון רזיאן, עיתונאי איראני-אמריקני שהוחזק באיראן למשך 18 חודשים מ-2014 בזמן שאשתו האיראנית נעצרה למשך חודשיים וחצי, אמר: "תהיו קולניים ככל שאתם יכולים". המשפחה שלו נלחמה באופן גלוי למען שחרורו. "הכרה על ידי הממשלות היא צעד באמת חשוב. כשזה קורה, הן לא יכולות לחזור אחורה".

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי דחקה בנשיא איראן חסן רוחאני לשחרר את פעילת הסיוע הבריטית-איראנית נאזנין זאגרי-רטקליף במהלך פגישתם בניו יורק ביום שלישי.

לפי מתיאס מיטמן ממחלקת המדינה האמריקנית, הגורמים הנוגעים בדבר עושים כל שביכולתם כדי להשיב בחזרה את השבויים, אולם הוא הבהיר שאין "מתכון" לכך וכל מקרה לגופו. "המשימה שלנו ברורה מאוד, והיא להשיב את יקירכם בחזרה אליכם", אמר. "איראן עוצרת או שובה אותם כדי לנסות ולהשיג מטרות במדיניות החוץ שלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בוב לוינסון. AP
לא נשמע מאז 2007. בוב לוינסון/AP

בין בני המשפחה הנוספים היו נדים זאקה, שאביה הלבנוני-אמריקני מוחזק באיראן במשך שלוש שנים, ומריאם מלקפור, שאחיה האיראני נעצר לפני עשור עם שובו מקנדה, ושרה לווינסון מוריאטי שאביה בוב לווינסון מתואר לעתים כ"שבוי הוותיק ביותר בהיסטוריה האמריקנית". סוכן ה-FBI נלקח בשבי ב-2007 ולא יצר קשר עם משפחתו מאז.

"הוא החמיץ שלוש חתונות, לידות של חמישה ילדים", אמרה בתו של לווינסון, בן 70 כיום. היא הוסיפה כי המשפחה חשה חסר אונים אחרי 11 שנים של חוסר התקדמות בנושא. "אנחנו לא יודעים איך להתקדם מכאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully