וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 158 שנה, הודו קובעת כי ניאוף הוא אינו פשע

בית המשפט העליון ביטל את החוק מהתקופה הקולוניאלית שהטיל עד חמש שנות מאסר על גבר שהורשע ביחסי מין עם אישה נשואה ללא אישור בעלה. השופטים קבעו כי זאת אפליה נגד נשים, ועניין פרטי ולא פלילי

בני משפחתם של עובדי תברואה במחאה על מותם של העובדים, בניו דלהי, הודו. רויטרס
נשים בהודו/רויטרס

בית המשפט העליון של הודו קבע היום (חמישי) כי ניאוף הוא לא פשע וביטל חוק מהתקופה הקולוניאלית שהוגדר לא חוקתי ומפלה נגד נשים. לפי החוק, שנקבע לפני 158 שנה, כל גבר שהיה שוכב עם אישה נשואה מבלי לקבל את אישור בעלה ביצע ניאוף, שעונשו עד חמש שנות מאסר.

"לחשוב על ניאוף מבחינת מבט פלילית היא נסיגה לאחור", קבעו חמשת השופטים בפסיקתם שהתקבלה פה-אחד. נשים לא יכלו להגיש תלונה על בסיס החוק המיושן וגם לא יכלו לנאוף בעצמן, כך שהסוגיה נגעה רק לגברים. בית המשפט קבע כי החוק שלל מנשים את כבודן ואת חופש הבחירה שלהן, והתייחס אליהן כאל נכסיהן של גברים. עוד נקבע כי בעוד שלניאוף יש תוקף חוקי לגירושים, זהו עניין פרטי.

ב-1954 אישר בית המשפט העליון את חוקיות העבירה, כשקבע "שמקובל שבניאוף הגבר הוא המפתה, ולא האישה". עתירה שהוגשה נגד החוק מוקדם יותר השנה תיארה אותו כמפלה.

זאת הפסיקה השנייה החודש שבה מבטל בית המשפט העליון חוק מהתקופה הקולוניאלית הבריטית, אחרי שקבע כי יחסי מין בין בני אותו המין אינם אסורים.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully