וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתוך אחריות": רחל עזריה הודיעה על הסרת מועמדותה לראשות י-ם

ח"כ עזריה הודיעה כי תפרוש מהמירוץ לראשות העיר, ועל תמיכתה באלקין, ואמרה שהיא סומכת "שידע לנהל בתבונה את העיר המורכבת". אלקין ציין שהוא רואה "שותפות אמת" עם עזריה

זאב אלקין ורחל עזריה במסיבת עיתונאים 26 בספטמבר 2018. מאיה הורודניצ'אנו, מערכת וואלה! NEWS
עזריה ואלקין במסיבת העיתונאים/מערכת וואלה! NEWS, מאיה הורודניצ'אנו

ח"כ רחל עזריה (כולנו) הודיעה אתמול (רביעי) במסיבת עיתונאים משותפת לה ולשר זאב אלקין, כי היא פורשת מהמרוץ לעיריית ירושלים ומביעה את תמיכתה באלקין. עזריה זכתה בסקרים לאחוזים בודדים, ובעבר הכחישה את הטענות כי תפרוש ותחבור לאלקין. גורמים סיפרו לוואלה! NEWS כי עזריה לא תתמודד כלל למועצה ותישאר בכנסת.

עזריה אמרה אמש במסיבת העיתונאים, שנערכה בשכונת גילה בירושלים: "אני מודיעה שאני מסירה מועמדות לראשות העיר כפי שהתחייבתי. מגלה אחריות על ירושלים והציבור בעיר הזו, גאה בדרך שהלכנו ירושלמים ואני ועל ההזדמנות להיות מועמדת אישה בירושלים", אמרה עזריה. "מתחושת אחריות אני מסירה את מועמדותי", ציינה וסיפרה שלאחר בחינת סיכויי ניצחון, הגיעה למסקנה כי לאלקין קיימים הסיכויים הגבוהים ביותר.

חברת הכנסת רחל עזריה. יוסי ציפקיס
ח"כ רחל עזריה/יוסי ציפקיס

לדבריה, "באופן טבעי ישאלו למה לא עופר ברקוביץ' שלכאורה יותר קרוב לדעותיי. לצערי אינו יכול לנצח במספרים המוחלטים בירושלים. נאלצנו לבחור בין הטבעי לבחירה האחראית". עוד אמרה עזריה ש"בעניין ניהול העיר, הבנו שאנחנו סומכים על אלקין שידע לנהל בתבונה את העיר המורכבת ירושלים. עופר הוא אדם עם כוונות טובות אבל לא כשיר לתפקיד הזה. היינו חוטאים כלפי ירושלים אם היינו בוחרים בעופר".

רשימתה של עזריה תתאחד עם זו של אלקין. המקום החמישי והשישי ברשימה ינתנו לעזריה, ואם הם לא יכנסו תהיה רוטציה עם רשימת אלקין.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עופר ברקוביץ. שרון גבאי, מערכת וואלה! NEWS
המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ'/מערכת וואלה! NEWS, שרון גבאי

עזריה שללה את הטענות לפיהן חתמה על הסכם עם אלקין: "למרות הספינים שהופצו מהיום שהכרתי על מועמדותי מעולם לא היה לנו הסכם עד לפני שעות קצרות. וגם כעת אני לא מבקשת סידור עבודה או סגנות ראש עיר. הבנתי שהדבר הנכון הוא להסיר מועמדות ולתמוך באלקין. אל לנו להקל ראש בבחירות האלה, זהו מבחן עצום לעיר שלנו. ירושלים חייבת רק ראש עיר שמחויב לכלל המגזרים ומבין את האחריות".

השר אלקין דיבר במהלך מסיבת העיתונאים ואמר כי הוא "מעריך את ההחלטה לקרוא נכון את המפה" ולהבין שבתקופה זו של ירושלים אין זמן למשחקים וחשוב להתאחד סביב מועמד "ציוני שמסוגל לנצח ולחבר ציבורים שונים ולנהל את ירושלים והוביל אותה מול אתגרים לא פשוטים". אלקין הוסיף שהוא רואה "שותפות אמת" עם עזריה. "אנחנו בבחירות חשובות לעתיד ירושלים", אמר השר להגנת הסביבה וקרא למועמד עופר ברקוביץ' לבצע את אותו המהלך ולהצטרך אליו.

השר אלקין ביקש מח"כ להצטרף ליוזמתו ולהרחיק מהכנסת את ח"כ באסל גטאס. רוני כנפו
זאב אלקין/רוני כנפו

המועמדים שנותרו לראשות העירייה הם זאב אלקין, יוסי דייטש, עופר ברקוביץ', משה ליאון ואבי סלמן וחיים אפשטיין.

תנועת התעוררות, המתמודדת לבחירות המקומיות בירושלים ונציגה עופר ברקוביץ' מתמודד לראשות העיר, מסרה בתגובה להודעתה של עזריה: "רחל עזריה הייתה מועמדת של קומבינה מראשית הדרך. הזהרנו מהיום הראשון. מדובר בריצה פיקטיבית שנועדה לפגוע בסיכויי המועמד הממלכתי היחידי. עזריה מעוניינת רק באינטרסים האישיים שלה ולא בטובת ירושלים".

(עדכון ראשון: 21:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully