וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הלייבור: אכיר במדינה פלסטינית אם אהיה ראש הממשלה

קורבין אמר בוועידת המפלגה כי אם ינהיג את בריטניה הוא יכיר במדינה עצמאית פלסטינית. זאת ברקע משבר האנטישמיות במפלגה, שאותו מתקשה מנהיגה לעצור. "אנחנו מגנים כל צורה של אנטישמיות וגזענות", אמר קורבין, שהבטיח לספק תמיכה לביטחון הקהילה היהודית

צילום: רויטרס

מנהיג הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין אמר אתמול (רביעי) כי הוא יכיר במדינה פלסטינית עצמאית אם יהיה ראש הממשלה. הבטחתו של קורבין נאמרה במהלך כנס המפלגה הגדולה ביותר באופוזיציה בליברול, לקול תשואות רמות מהקהל, שרבים ממנו נופפו בדגלי פלסטין.

תמיכתו של קורבין בפלסטינים לאורך השנים כללה גם התבטאויות שבעיני רבים נתפסות כאנטישמיות, ומפלגתו מתקשה להסיר את התדמית שנדבקה לה תחת הנהגתו.

במהלך נאום ועידת המפלגה, התייחס קורבין גם לנושא זה ואמר: "המפלגה הזאת, התנועה הזאת, תמיד תהיה נגד אנטישמיות וגזענות בכל צורותיהן". לדברי קורבין, ממשלה בראשותו תעניק את כל התמיכה ההכרחית לביטחונה של הקהילה היהודית בממלכה, כמו לכל יתר הקהילות "החוות שנאה ואלימות פיזית".

מנהיג מפלגת הלייבור של בריטניה, ג'רמי קורבין, במהלך נאומו בוועידת מפלגתו בליברפול 26 בספטמבר 2018. רויטרס
קורבין, אתמול/רויטרס

מרבית הוועידה הוקדשה לגיבוש עמדתה של המפלגה למשא ומתן של הממשלה השמרנית מול האיחוד האירופי. קורבין חזר על כך שמפלגתו לא תתמוך בתכנית שלא תעמוד בתנאיה ואמר כי הוא תומך בקיום בחירות כלליות כדי להכריע לגבי הברקזיט, אם ראשת הממשלה תרזה מיי לא תצליח להשיג רוב לתכנית שלה בפרלמנט.

(עדכון ראשון 16:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully