וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן לועגת לטראמפ: "הגיחוכים ממך באו"ם - עדות לבידודה של אמריקה"

26.9.2018 / 14:18

אחרי הצחוק שפרץ בקהל בזמן הנאום של נשיא ארה"ב, אמר מפקד משמרות המהפכה כי "המסר לכך הוא של התפוררות ההצגה" שלו. במקביל, המשבר הכלכלי מחריף עם צניחת המטבע המקומי לשפל חדש - 170 אלף לדולר אחד

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

משמרות המהפכה של איראן לעגו היום (רביעי) לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אחרי הצחוק שנשמע בקהל בזמן נאומו בעצרת הכללית של האו"ם, ואמרו כי זהו סימן לבידודה של אמריקה בעולם. זאת כחלק מהחרפת המתיחות בין שתי המדינות, שהובילה למשבר כלכלי חמור בטהראן.

"ראית ושמעת את הצחוק שלהם", אמר גנרל מוחמד עלי ג'עפרי, מפקד כוח העלית הנחשב לחוד החנית של הרפובליקה האסלאמית. "המסר של הגיחוך הזה היה התפוררות של ההצגה שלך והבידוד הגובר של אמריקה. זאת הייתה בושה פוליטית גדולה".

חלק מהנציגים בעצרת הכללית צחקו כשטראמפ שיבח בנאומו את ההישגים "יוצאו הדופן" שהשיג ממשלו בתוך פחות משנתיים. "אתה יכול להיות בטוח שהאזרחים באיראן ובאזור צוחקים על הטענות השקריות והמגוחכות שלך, אבל אתה לא יכול לשמוע את הצחוק שלהם ממרחק", אמר מפקד הכוח. "אמריקה היא סמל לדיכוי בעולם, והמדוכאים ואלו התומכים בחירות מאוחדים נגדה".

נשיא איראן חסן רוחאני במצעד צבאי בטהראן, 22 בספטמבר 2018. AP
רוחאני בנאום במצעד צבאי ביום ראשון (צילום: אי-פי)/AP

במקביל, הריאל רשם שפל נוסף מול הדולר כשנסחר בשוק השחור ב-170 אלף לאחד. המטבע איבד כ-75% מערכו מאז תחילת השנה בשל הגברת הלחץ הכלכלי של ארצות הברית על איראן עם פרישתה מהסכם הגרעין. סבב ראשון של סנקציות שב לתוקפו באוגוסט האחרון ואחד נוסף, שיפגע במגזר האנרגיה של איראן, ייכנס לתוקף בנובמבר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דונלד טראמפ בעצרת הכללית של האו"ם, 25 בספטמבר, 2018. רויטרס
הקהל לעג כשטראמפ התרברב בהישגיו. הנאום אתמול (צילום: רויטרס)/רויטרס

בימים האחרונים החריפה ארצות הברית את הטון שלה כלפי איראן, ואתמול אמר טראמפ כי מנהיגיה זורעים "כאוס, מוות וחורבן" במזרח התיכון תוך "בזיזת משאביהן" של המדינות באזור. הוא הזהיר כי לא יאפשר למשטר "הקורא מוות לאמריקה ולהשמדת ישראל" להחזיק בנשק גרעיני.

בכירי ממשלו המשיכו באיומים על טהראן במהלך כנס שהתקיים אתמול בשולי עצרת האו"ם, ובו היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון כי טהראן "תעבור גיהנום" אם תפגע בארצות הברית, באזרחיה או בבעלות בריתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully