וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת צרפת לשעבר שרוצה להיות ראש עיריית ברצלונה

26.9.2018 / 13:50

מנואל ואלס, יליד קטלוניה שכיהן כראש ממשלה של הנשיא הולנד, נכנס למרוץ על בירת המחוז הנקרע בין התומכים בעצמאותו לאלו הרוצים להישאר חלק מספרד. "ברצלונה צריכה להיות תרופה נגד הפופוליזם"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש ממשלת צרפת לשעבר מנואל ואלס הכריז אתמול (שלישי) כי יתמודד על ראשות עיריית ברצלונה בשנה הבאה כדי "לחלץ" את בירת קטלוניה מ"התדרדרות". ואלס בן ה-56, נולד בברצלונה, אך רשם קריירה פוליטית בצרפת. הוא יתפטר מהאסיפה הלאומית כדי להתמקד בקמפיין במדינה השכנה.

כניסתו למרוץ צפויה להפוך אותו לקרב בין אלו התומכים בהישארות המחוז העשיר בספרד לבין אלו הרוצים בעצמאותו. הוא יתמודד כעצמאי, אחרי חודשים של שיחות עם מפלגת הימין-מרכז "סיודאדנוס" המתנגדת לעצמאות. היא הודיעה כי היא תתמוך בוואלס, אך הוא הדגיש כי הוא מחפש בסיס תמיכה רחב יותר.

"ברצלונה צריכה להיות תרופה נגד הפופוליזם", אמר ואלס במהלך נאומו, שבו דיבר ספרדית וקטלנית. לדבריו, העיר "צרכיה להיות נקודת מפגש ומרחב לדו-קיום". במקום להתמקד בסוגיה, הוא בחר להדגיש את תכניתו לחזק את הביטחון בברצלונה ולהילחם באי-השוויון בעיר שבה חיים 1.6 מיליון תושבים.

ראש ממשלת צרפת לשעבר מנואל ואלס , ינואר 2017. AP
כיהן ראש ממשלה תחת הנשיא הולנד. ואלס (צילום: אי-פי)/AP

עוד הבטיח ראש ממשלת צרפת לשעבר לחזק את הכלכלה המקומית ואת התדמית הבינלאומית של "המותג ברצלונה". לדבריו, מצבה של העיר מתדרדר ו"אסור לנו להיות אדישים לכך". דבריו היו מכוונים נגד ראשת העיר המכהנת, אדה קולאו מהשמאל הרדיקלי. היא רוצה להיבחר לכהונה שנייה, אך הביקורת נגדה גוברת בשל טיפולה במוכרי הרחוב ובשגוג סחר הסמים במרכז העיר.

ואלס שימש ראש ממשלתו של הנשיא פרנסואה הולנד בין 2014 ל-2016, אחרי שהיה ראש עירייה של פרבר של פריז ושר הפנים. הוא נכשל בניסיונו לנצח בפריימריז של המפלגה הסוציאליסטית בשנה שעברה ועבר למפלגת המרכז של הנשיא עמנואל מקרון. בשבועות האחרונים הוא הותקף על ידי יריבו משמאל ומימין על כך שהוא המשיך לקבל משכורת כחבר פרלמנט למרות תחילת הקריירה הפוליטית שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully