וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ במועצת הביטחון: מי שלא יציית לסנקציות נגד איראן - ייענש

26.9.2018 / 21:05

בפעם השלישית בהיסטוריה, נשיא ארצות הברית נשא דברים בפני המועצה, כשהוא מתמקד בטהראן, בגרעין בעולם ובמצב בסוריה. הוא תקף את איראן על הגרעין, ואחר כך הודה לה על הסיוע בעצירת התקיפה באידליב. רוחאני: "אנחנו לא רוצים מלחמה עם האמריקנים בשום מקום בעולם"

דונאלד טראמפ, איראן, הסכם הגרעין/צילום רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר היום (רביעי) במהלך ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם כי יהיו "השלכות חמורות" למי שלא יציית לסנקציות על איראן. הוא המשיך את מתקפתו על המשטר בטהראן מנאומו אתמול בעצרת הכללית ואמר כי אסור שיהיה בידיו נשק גרעיני.

הוא האשים את איראן, ואת רוסיה, בכך שהן מאפשרות את הטבח בסוריה, אך הודה להן - ולטורקיה - על כך שהצליחו למנוע לעת עתה את המתקפה באידליב. "אני מקווה שהריסון יימשך, העולם צופה", הוסיף. לדבריו, "המשטר האיראני מקדם את תכני הטילים הבלסטיים ופועל להפיץ אותם בכל המזרח התיכון, זה המשטר שמממן הכי הרבה טרור באזור ומעבר לו", אמר טראמפ. "לכן אסור שיהיה לו נשק גרעיני".

הנשיא הוסיף כי זו הסיבה שפרש מהסכם הגרעין במאי וחידש את הסנקציות על איראן. "העסקה הנוראית הזו אפשרה לאיראן להמשיך בדרכה לעבר פצצה, ואפשרה להם תזרים מזומנים בזמן שהם היו זקוקים לו יותר מכל", אמר. "מאז נחתם ההסכם התוקפנות האיראנית רק עלתה. הם השתמשו בכסף שקיבלו מהעסקה כדי לממן טרור ולזרוע כאוס".

דונלד טראמפ, במהלך העצרת הכללית של האו"ם 26 בספטמבר 2018. רויטרס
טראמפ באו"ם, היום/רויטרס

טראמפ הבטיח כי אחרי שובן של הסנקציות על מגזר הנפט האיראני בנובמבר, "נקדם סנקציות חדשות, חזקות מאי-פעם, כדי להתמודד עם התוקפנות האיראנית. מי שלא יציית לסנקציות יעמוד בפני השלכות חמורות", הזהיר.

הוא התייחס גם לפגישתו עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ואמר כי הוא "אדם שלמדתי להכיר ולחבב, רוצה שלום ושגשוג. אני חושב שיהיו לכם חדשות טובות משם".

נשיא ארצות הברית גם תקף את סין בדבריו, והאשים אותה בכך שהיא מנסה להתערב בבחירות הקרובות לקונגרס בשל מלחמת הסחר שהוא מנהל נגדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פגישת נתניהו טראמפ בבנייני האו"ם 26 בספטמבר 2018. רויטרס
לפני הישיבה שוחח טראמפ עם נתניהו/רויטרס

וושינגטון יזמה את הישיבה המיוחדת בתור הנשיאה התורנית של המועצה, שבה היא מחזיקה זכות וטו. את יתר ארבע המדינות המחזיקות זכות וטו ייצגו ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, נשיא צרפת עמנואל מקרון, שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ושר החוץ של סין וואנג יי. טראמפ היה הראשון לדבר, על אף שלפי הנוהג מי שמנהל את הישיבה מדבר אחרון.

זאת הפעם השלישית בהיסטוריה שבה נשיא ארצות הברית ינהל ישיבה של מועצת הביטחון. קודמו של טראמפ, ברק אובמה, עשה זאת פעמיים ב-2014 וב-2009. טראמפ ויתר המנהיגים נמצאים בניו יורק לרגל כינוס העצרת הכללית של האו"ם, שנפתחה אתמול ותימשך היום.

השגריר דנון לחץ את ידו של טראמפ בפתח ישיבת מועצת הביטחון

איראן לא ביקשה לדבר במהלך דיון מועצת הביטחון, שבה חברות עוד עשר מדינות מתחלפות בנוסף לחמש המעצמות. לאחר הדיון, כינס הנשיא חסן רוחאני מסיבת עיתונאים, שבה התייחס לדבריו של טראמפ ואמר כי "אנחנו לא רוצים מלחמה עם האמריקנים בשום מקום בעולם". שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, הגיב בטוויטר לדברים וכתב כי "פעם נוספת, ארצות הברית עושה שימוש במועצת הביטחון רק כדי למצוא את עצמה מבודדת. מתי היא תלמד לקח?".

נשיא צרפת עמנואל מקרון, אמר היום במועצת הביטחון של האו"ם, כי לכל חברי המועצה ישנה מטרה זהה והיא למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. הוא הוסיף כי סנקציות לא יכולות להספיק וכי יש צורך בבניית אסטרטגיה משותפת וארוכת טווח בעניין המצב באיראן.

(עדכון ראשון 12:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully