וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: אמשיך לרכוש גז מאיראן, צריך לחמם בתים בחורף

26.9.2018 / 11:19

נשיא טורקיה אמר כי "אף אחד לא צריך להיעלב" מכך שהוא מתכוון להמשיך בעסקים עם טהראן, חרף הסנקציות האמריקניות. על מעצר הכומר: "זו החלטה משפטית, ולא פוליטית"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי ארצו תמשיך לרכוש גז טבעי מאיראן למרות איומיה של ארצות הברית. בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס, אמר ארדואן, שנמצא בניו יורק לרגל העצרת הכללית של האו"ם, כי סוגיית מעצרו של הכומר האמריקני היא משפטית ולא פוליטית.

"עלינו להיות ריאליים, האם אני צריך לתת לאנשים לקפוא בחורף?", אמר ארדואן. "אף אחד לא צריך להיעלב. איך אוכל לחמם את בתיהם של האנשים אם נפסיק לרכוש גז טבעי מאיראן?". וושינגטון מאיימת להעניש מדינות שימשיכו לעשות עסקים עם טהראן אחרי פרישתה מהסכם הגרעין. בנובמבר ייכנסו מחדש לתוקפן הסנקציות על מגזר האנרגיה של איראן.

על מעצר הכומר, שהוביל למשבר חמור ביחסים עם ארצות הברית, אמר ארדואן: "ב-12 באוקטובר יהיה שימוע נוסף ואני לא יודע מה בית המשפט יחליט. לפוליטיקאים אין מילה בפסק הדין". הכומר, שהועבר ביולי למעצר בית אחרי 21 חודשי מעצר, מואשם בעבירות טרור. אם יורשע, עונשו המקסימלי יהיה 35 שנות מאסר. ביום שני אמר שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, כי הוא מקווה שברונסון ישוחרר החודש.

לקריאה נוספת בנושא
פוטין וארדואן מנעו את הטבח באידליב - לפחות לעת עתה

נשיא טורקיה ארדואן בעצרת הכללית של האו"ם, 25 בספטמבר 2018. רויטרס
בדרך לגרמניה. ארדואן באו"ם, אתמול/רויטרס

ארדואן הבטיח כי טורקיה תתאושש מהמשבר הכלכלי שהיא חווה ודחה קשר בינו לבין המקרה של ברונסון. מאז תחילת השנה, הלירה איבדה כ-40% מערכה מול הדולר בשל המדיניות של ארדואן והמחלוקות עם ארצות הברית. המטבע הטורקי התחזק מעט הבוקר אחרי שהנשיא הבטיח כי הבנק
המרכזי פועל בעצמאיות.

בריאיון הוא התייחס גם למלחמה בסוריה, ואמר כי לא יהיה לה פתרון כל עוד בשאר אסד בשלטון. לדבריו, ארגונים "קיצוניים" כבר החלו לעזוב את אזור החיץ באידליב, שעליו סיכם עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כדי למנוע מתקפה נרחבת של המשטר במעוז המורדים, הנתמכים על ידי אנקרה.

כחלק ממאמציו למשוך משקיעים ולהאיץ את הכלכלה, יגיע ארדואן לגרמניה ביום שישי. היחסים בין שתי חברות נאט"ו ידעו מורדות רבות מאז ניסיון ההפיכה ב-2016, שלאחריו עצרו הרשויות בטורקיה אזרחים גרמנים.

"אנחנו רוצים לשים מאחורינו את כל הבעיות וליצור אווירה חמה בין טורקיה לגרמניה כפי שהיה בעבר", אמר ארדואן, שהוסיף כי הוא ייפגש עם הקנצלרית אנגלה מרקל במהלך הביקור. בגרמניה חיים כמה מיליוני אזרחים ממוצא טורקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully