וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: בזכות ה-S-300, ישראל תחשוב טוב לפני שתתקוף שוב

26.9.2018 / 10:21

סגן שר החוץ פייסל אל-מקדאד אמר כי המערכת, שאותה אמורה מוסקבה לשלוח בתוך שבועיים, היא הגנתית וכי דמשק תמשיך "להגן על עצמה". לדבריו, "התאונה הטראגית של המטוס פתחה את העיניים לתוקפנות הישראלית"

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

סגן שר החוץ של סוריה, פייסל אל-מקדאד, אמר אתמול (שלישי) כי ישראל "תחשוב טוב" לפני שתתקוף שוב, בזכות העברת מערכת ה-S-300 מרוסיה. הוא אמר כי המערכת, שאותה הבטיחה מוסקבה לספק בתוך שבועיים בעקבות הפלת המטוס, היא הגנתית וכי סוריה תמשיך להגן על עצמה.

"התאונה הטראגית של המטוס פתחה את העיניים לתוקפנות הישראלית ולתמיכה שמספקות ארצות הברית ומדינות המערב למדיניות ההרסנית הזו נגד סוריה", אמר סגן שר החוץ באירוע בשגרירות סין בדמשק, לציון 69 להקמת המשטר הקומוניסטי.

עוד הוא הוסיף כי ישראל, "שנוהגת לתקוף פעמים רבות באמתלות שונות, תחשוב טוב טוב אם לתקוף שוב". לדבריו, תקיפה בסוריה היא פגיעה בכל הכוחות "הנאבקים בטרור ולמען השבת הביטחון והיציבות".

מערכת S-300 בתערוכה צבאית באזור מוסקבה, 2013. אי-פי, AP
S-300/AP, אי-פי

העברת המערכת המתקדמת, למורת רוחה של ישראל, הוכרזה על ידי רוסיה בתחילת השבוע אחרי שהיא דחתה את ההסברים של ישראל על התקרית, שבה הופל מטוס סיור ובו 15 אנשי צוות. מוסקבה מאשימה את ישראל באחריות לכך וטוענת כי מטוסי חיל האוויר שתקפו באותה עת בלטקיה השתמשו במטוס כפיתיון למערכות הנ"מ של אסד, שהפילו אותו.

בישראל דוחים זאת ואומרים כי המטוסים כבר היו במרחב האווירי של ישראל בזמן ההפלה, שהתרחשה ביום שני שעבר. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואמר כי העברת ה-S-300 לסוריה תסכן את האזור.

השניים סיכמו להמשיך בשיחות בין הצדדים על מנת לפתור את המשבר הדיפלומטי בין המדינות, שעד עתה הצליחו להימנע מתקריות דומות בסוריה דרך מנגנון התיאום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully