וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל הנחה לבחון את טענות נציב קבילות החיילים על אי כשירות צה"ל

26.9.2018 / 9:24

לאחר שבתחילת החודש מתח נציב קבילות החיילים ביקורת חריפה על התנהלות הצבא בנושא מוכנות למלחמה הורה איזנקוט להקים ועדה שתבחן את הנושא. הרמטכ"ל: "מוצא חשיבות לבחון טענות שמועלות"

כוחות צה"ל השתתפו בתרגיל אימונים רב חטיבתי ותרגלו פינוי קרקעי ממוקד של פצועים. דובר צה"ל
תרגיל מוכנות ופינוי פצועים של צה"ל בחודש שעבר/דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, הנחה היום (רביעי) את מבקר צה"ל, תא"ל (מיל') אילן הררי, לקיים בחינה סביב נושאים שעלו במסמך של נציב קבילות החיילים, אלוף (מיל') יצחק בריק, בנושא כשירות ומוכנות צה"ל. על פי הנחיית הרמטכ"ל הדו"ח הראשוני יוצג לעיונו בתוך 45 ימים.

בחינה זאת באה לאחר מתיחת ביקורת קשה וחריפה של נציב קבילות חיילים המכהן, תת אלוף יצחק בריק, על מצב המוכנות של צה"ל למלחמה ומצב יחידות מחסני החירום.

הרמטכ"ל ציין כי מוכנות צה"ל וכשירותו ללחימה ולניצחון גבוהות ועם זאת רואה ומוצא חשיבות לבחון טענות שמועלות, באופן מקצועי ובכלי הביקורת הרוחביים והמעמיקים המצויים בידי גורמי הביקורת הרשמיים ובהם גם מבקר צה"ל.

ביקור הרמטכ"ל, גדי איזנקוט באוגדת עזה, 26 באוגוסט 2018. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בתרגיל באוגדת עזה/דובר צה"ל

הבחינה תערך במסגרת הביקורות שמקיים מבקר צה"ל בשיתוף עם אלוף (מיל') אבי מזרחי ואנשי מילואים בכירים נוספים, בשקיפות ותוך שיתוף פעולה של כלל יחידות צה"ל.

במהלך חודש אוגוסט שלח נציב קבילות החיילים, אלוף (מיל') יצחק בריק, מכתב לחברי ועדת החוץ והביטחון בו מתח ביקורת חריפה על מדיניות ניהול כוח האדם בצה"ל. במכתב התריע בריק, העתיד לסיים את תפקידו בחודש ינואר קרוב, כי משבר כוח האדם עלול לפגוע במוכנות הצבא ובכשירותו להתמודד עם איומים שונים בעתיד.

עוד הציג את רשמיו משיחות שקיים עם אנשי צבא, המתארים את השחיקה כתוצאה מהעומס הכבד המוטל על כתפיהם והיעדר קשב מצד מפקדיהם. בנוסף הזהיר מפני משבר מוטיבציה שניכר בקרב הקצונה הצעירה בצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully