וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרות סדר בגבול הרצועה; חמאס: המגעים להפסקת אש נעצרו

23.9.2018 / 21:38

כאלף פלסטינים התאספו במוקדים שונים לאורך גדר הגבול והתעמתו עם כוחות צה"ל. כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו על הרוג ו-14 פצועים. כלי טיס של צה"ל תקף משגרי בלוני תבערה בצפון הרצועה. חמאס: המגעים להפסקת אש נעצרו בגלל אבו מאזן

צילום מתוך טוויטר, עריכה: שניר דבוש

כאלף מפגינים התאספו הערב (ראשון) בשלושה מוקדים שונים לאורך גבול רצועת עזה, והחלו בהפרות סדר. המפגינים הבעירו צמיגים, התעמתו עם כוחות צה"ל ואף יידו אבנים לעברם. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי אדם אחד נהרג ו-14 נוספים נפצעו מאש צה"ל. במקביל, כלי טיס של צה"ל תקף חוליית משגרי בלוני תבערה בצפון הרצועה.

בתוך כך, דובר חמאס סאמי אבו זוהרי הודיע הערב כי "השיחות הבלתי ישירות בין הארגון לישראל נעצרו". הוא האשים את הרשות הפלסטינית והעומד בראשה אבו-מאזן בעצירת המגעים, שלדבריו הביעו התנגדות לשיחות.

אבו זוהרי אף ציין כי בתגובה, הארגון ימשיך בהרחבת המחאות על הגדר למוקדים נוספים לאורך גבול רצועת עזה. הוא אמר את הדברים אחרי שאתמול הגיעה לרצועה משלחת בכירי המודיעין המצרי שדנה במאמצי הפיוס והניסיונות להסדיר הרגעה באזור. בתום הפגישה מסרה הנהגת חמאס הודעה בה צויין כי הפגישה התקיימה "באווירה חיובית" וכי הצדדים דנו באתגרים הקשורים בנושאים הללו.

הפגנה בגבול רצועת עזה 31 באוגוסט 2018. רויטרס
הפגנות בגבול הרצועה/רויטרס

לאורך היום פרצו תשע שריפות בעוטף עזה בעקבות בלוני תבערה ששוגרו מהרצועה. בנוסף, בשני מוקדים התפתחו הפרות סדר אלימות והפלסטינים דיווחו על פצועים כתוצאה מאש צה"ל.

אתמול תקף כלי טיס של צה"ל חוליית משגרי בלוני תבערה בצפון רצועת עזה. זאת, בהמשך לכמה שריפות שהוצתו במהלך היום בנגב המערבי, בין היתר ביער בארי, ביער כיסופים ובכניסה המערבית לנתיבות. בנוסף לשריפות אלה, נגרם נזק לחממת עגבניות במועצה האזורית אשכול. צוותי כיבוי והצלה פעלו בסיוע צוותי רשות הטבע והגנים וקק"ל (קרן קיימת לישראל) כדי להשתלט על האש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הציוד שנתלש מהגדר/מערכת וואלה, צילום מסך

בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי עשרות מפגינים פלסטינים חצו את גבול רצועת עזה וגנבו ציוד ישראלי. על פי הדיווחים, צה"ל ביצע לעברם ירי הרתעתי אך לא פגע באף אחד מהם, בטרם שבו המפגינים אל שטח הרצועה. בנוסף לכך, הם תלשו ציוד מגדר המערכת והציגו אותו לצלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully