וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויץ: מחוז שני הצטרף לאיסור על לבישת בורקה בפומבי

רוב מכריע מקרב המצביעים במשאל העם בקנטון סנט גאלן תמך בחוק, שעבר בפרלמנט המחוזי וקבע כי מי שיפר אותו ייקנס. בשנה הבאה יתקיים משאל עם בכל רחבי שוויץ על איסור גורף, למרות התנגדות הממשלה

הפגנת נשים נגד איסור חבישת בורקה בקופנהגן, דנמרק, 1 באוגוסט 2018. רויטרס
הפגנת נשים נגד איסור על לבישת בורקה בקופנהגן, בחודש שעבר/רויטרס

המחוז סנט גאלן שבצפון-מזרח שוויץ הצביע היום (ראשון) ברוב גדול בעד איסור לבישת בורקה או כל כיסוי פנים מלא אחר בציבור. זהו המחוז (קנטון) השני במדינה שאוסר זאת, אחרי טיצ'ינו, שבו התקבל חוק דומה לפני כשנתיים.

כ-67% מהנשאלים תמכו בחוק, שקובע כי כל מי שפניו לא יהיו ניתנים לזיהוי במרחב הציבור ייקנס מאחר שהוא עלול "לסכן את את הביטחון הציבורי או את הסדר החברתי והדתי". החוק עבר בפרלמנט המחוזי בשנה שעברה, בתמיכת הימין הלאומני ומפלגות המרכז, אך הוא הועלה למשאל עם בעקבות דרישת מפלגת הירוקים והסוציאליסטים. רק כ-36% מבעלי זכות הבחירה הצביעו.

ממשלת שוויץ התנגדה בשנה שעברה ליוזמה לאיסור גורף על לבישת בורקה ואמרה כי זהו נושא להכרעת הקנטונים השונים, ששניים מהם דחו זאת. למרות זאת, משאל עם בנושא צפוי להתקיים בשנה שעברה אחרי שמפלגת "העם השוויצרי" מהימין הקיצוני אספה את מאה אלף החתימות הנדרשות לקיום משאל עם, כחלק ממערכת הדמוקרטיה הישירה במדינה.

כשני שלישים מ-8.5 מיליון התושבים בשוויץ מזדהים כנוצרים, אולם חלקם של המוסלמים גדל ל-5%, בעיקר בעקבות הגירה ממדינות יוגוסלביה לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully