וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל לתושבי חאן אל אחמר: תתפנו עצמאית עד ה-1 באוקטובר

23.9.2018 / 13:27

בהודעה שהציג המינהל האזרחי לתושבים נאמר כי עליהם לבצע הריסה באופן עצמאי זאת אחרי פסיקת בג"ץ לפיה המתחם נבנה ללא אישורים. "בהתאם להתחייבות המדינה לאפשר לתושבי חאן אל אחמר לבצע הריסה במקום באופן עצמאי", נכתב. ח"כ ג'אברין: "הרס הכפר - פשע נגד האנושות"

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

המינהל האזרחי הודיע היום (ראשון) לתושבי חאן אל אחמר כי עליהם להתפנות עד ה-1 באוקטובר מהכפר וכי אם לא יתפנו מעצמם יתבצע פינוי בכוח. כוחות גדולים של צבא ומשטרה אבטחו את אנשי המינהל שהגיעו למקום על מנת למסור את ההודעה ויצאו. כוח מצומצם עדיין שוהה במקום כדי למנוע הפרת סדר.

הודעה שהציגה יחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי בהתאם לפסיקת בג"ץ, היום (ראשון) תושבי חאן אל אחמר התבקשו להרוס את כלל המבנים במתחם עד לתחילת החודש הבא. בג"ץ קבע בהחלטתו כי המתחם נבנה ללא האישורים הנדרשים ודחה עתירות שהוגשו נגד הכוונה לביצוע אכיפה במקום. "נדגיש כי ההודעה נמסרה בהתאם להתחייבות המדינה לאפשר לתושבי חאן אל אחמר לבצע הריסה במקום באופן עצמאי".

חאן אל-אחמר. רוני כנפו
חאן אל אחמר/רוני כנפו

בתגובה להודעה על הפינוי אמר חבר הכנסת יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) כי "ממשלת הימין ההתנחלותי מיישמת בכוח ובאכזריות את תכנית הסיפוח, ומנסה למנוע בכל מחיר הקמה של מדינה פלסטינית עצמאית".

ג'בארין הוסיף כי "ממשלת ביבי-בנט-ליברמן יורקת בפרצופם של שוחרי השלום וגם של הקהילה הבינלאומית. הרס הכפר וטרנספר בכפייה של התושבים הם בגדר פשע נגד האנושות, וסופם של מבצעיהם לעמוד על דוכן הנאשמים בבית הדין בהאג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully