וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 שנה אחרי מותו, קולומביה ממשיכה להילחם בפופולריות של אסקובר

המשטרה פשטה על מוזיאון המוקדש לחייו של ברון הסמים בעיר מדיין, בזמן שהיו תיירים במקום שבבעלות אחיו של אסקובר. בעיר מתקיימים "סיורי סמים", הכוללים עצירות בתחנות חייו של מי שהיה אחראי ל-80% מאספקת הקוקאין לארה"ב

פאבלו אסקובר (משמאל). AP
אסקובר/AP

משטרת קולומביה סגרה מוזיאון קטן שהוקדש לחייו של ראש קרטל הסמים פבלו אסקובר בעיר מדיין. השוטרים פשטו על המבנה, שבבעלות רוברטו, אחיו של פבלו, מאחר שאין בידיו רישיון תיירות, בזמן שבמקום היו תיירים זרים.

חלק מהפריטים המוצגים במוזיאון, שהוא חלק ממה שמכונה "סיורי סמים" בעיר, כוללים חלק מהמכוניות והאופנועים שהיו שייכים לאסקובר. בשיא כוחו, הקרטל שלו סיפק כ-80% מכל משלוחי הקוקאין שהוברחו לארצות הברית.

"הייתה הפסקה זמנית בפעילות של המקום הזה במדיין, שמוקדש לחייו של אחד מהפושעים הרעים ביותר ובין אלו שגרמו לה הכי הרבה נזק", אמר ראש שירותי הביטחון של מדיין, אנדרס טובון, לעיתון "אל קולומביאנו". לדבריו, "אם זה לא היה מספיק, המקום הזה גם לא ציית לנהלים".

ראש העיר גינה את הסיורים שמהללים את חייהם של ראשי קרטלי הסמים, ואמר כי במקום זה היה ראוי להנציח את קורבנותיהם. מאז שנות ה-90, ראשי העיר השקיעו מאמצים רבים כדי לשבור את כולם של הקרטלים ושל הכנופיות דרך תכניות רווחה וחינוך. על אף הירידה המשמעותית בהיקף האלימות, במדיין פועלים כמה כנופיות קטנות וסוחרי סמים.

ברון הסמים פבלו אסקובר. AP
אסקובר/AP

אסקובר נהרג מירי שוטרים בעיר ב-1993, אך דמותו ממשיכה להיות פופולרית ולרתק רבים, לא מעט אחרי הסדרה הפופולרית על חייו "נרקוס", המשודרת ב"נטפליקס". עצירות נוספות ב"סיורי הסמים" כוללות את המקום שבו נקבר אסקובר.

הוא ניצל את חולשת הממשלה, המחלוקות הפוליטיות, השחיתות הנרחבת וההתקוממות של ארגוני גרילה מהשמאל כדי להקים את האימפריה שלו ולהיות אחד האנשים החזקים ביותר במדינה הדרום אמריקנית.

אסקובר נחשב לרובין הוד מקומי בעיר הולדתו, אחרי שבנה בתים לעניים, מגרשי כדורגל ותשתיות אחרות. הוא אף נבחר לקונגרס של קולומביה, מה שהעניק לו חסינות מפני הסגרה לארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully