וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי וליברמן תומכים? "אלקין מפלג": הקרב על ראשות העיר ירושלים מתחמם

בריאיון למהדורת וואלה!NEWS, מתהדר משה ליאון כי ביכולתו "לאחד בין כולם" לאחר שזכה לתמיכה המפתיעה מדגל התורה וש"ס, בעוד שליברמן מתנער: "הוא רק חבר". אלקין זוכה לתמיכת בנט והבית היהודי ומאשים את ליאון ב"קואליציה אינטרסנטית". הקרב על הבירה עולה שלב

צילום: רוני כנפו עריכת וידאו: ניר חן

אחרי ששתי הסיעות החרדיות המרכזיות בירושלים - ש"ס ודגל התורה - הודיעו כי הן צפויות לתמוך בו לראשות העיר, המועמד לראשות העיר משה ליאון אינו מסתיר את התלהבותו מהצעד שבעיני רבים הוגדר כ"התקדמות משמעותית" במערכה. בראיון למהדורת וואלה! NEWS אמר היום (חמישי) ליאון כי "ההחלטה של המפלגות לתמוך בי מחממת את הלב ונותנת הרגשה טובה".

"זה כבר כמה שבועות שאנחנו מנהלים שיחות ואני שמח על התוצאה החד משמעית הזו של תמיכה של דגל התורה וש"ס. זה כמובן מתחבר יחד לתמיכה רחבה שיש לי בירושלים מהתושבים בירושלים וזה מקרב אותי לניצחון כבר בסיבוב הראשון. אין כאן עניין של תמורה". לדברי ליאון, התמיכה מחלק מהסיעות החרדיות באה משום שהוא מייצג את "כלל תושבי ירושלים". הוא אף שב והדגיש כי "אני היחיד שיכול לאחד בין כולם".

משה ליאון בכפר המכביה. ראובן קסטרו
"אני היחיד שיכול לאחד". ליאון/ראובן קסטרו

אלא שמול התמיכה של חלק מהחרדים בליאון, היום קיבל המרוץ תפנית אחרת: יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט הודיע כי מפלגתו תתמוך בשר זאב אלקין, וציין כי הוא "הבחירה הנכונה לציבור הירושלמי". ההשפעה של בנט על הבחירות בירושלים הינה מזערית אך תמיכתו עלולה לסחוף קהלים נוספים בציונות הדתית עליהם מתחרה גם ליאון.

כעת, יידרש ליאון לכבוש גם את הציבור החילוני, זאת לאור תנאי שהציבו ב'דגל התורה' שעליו להוכיח כי הוא מסוגל להשיג 30 אלף קולות לא חרדיים בבחירות שיתקיימו בעוד כחודש. על כך אומר ליאון כי "בחמש השנים האחרונות פעלתי יום יום כחבר מועצת העיר פעלתי מול כל תושבי השכונות בירושלים", הבהיר. "הם מכירים אותי יודעים מה אני מסוגל לעשות עבור תושבי ירושלים והשכונות ולכלל התושבים".

אלקין האשים ביממה האחרונה את ליאון בכך שרקם "קואליציה אינטרסנטית" עם שר הביטחון ליברמן ויו"ר ש"ס אריה דרעי. "אחרי שהכחישו והסתירו במשך חודשים ארוכים, נחשפה תכניתם של דרעי וליברמן שוב לנסות ולהשתלט על ירושלים ולהריץ שוב את משה ליאון שזוכה בכל הסקרים לתמיכה חד ספרתית של התושבים", מסר אתמול אלקין. "לצערי, טובת ירושלים אינה עומדת לנגד עיניהם, אלא דילים פוליטיים ואינטרסים זרים המסכנים את עתידנו כאן בירושלים. דרעי וליברמן הם אלו שהפעילו לחץ אדיר כדי למנוע ממני להגיש את מועמדותי לראשות העיר ונכשלו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
IFB עם השר זאב אלקין על פגישת בנימין נתניהו עם פוטין. מערכת וואלה!
האשים את ליאון שרקם "קואליציה אינטרסנטית". אלקין/מערכת וואלה!

ב'ישראל ביתנו' פרסמו היום הודעה חריגה שבה הכחישו כי ליברמן תומך במועמד מסוים בבחירות לראשות העיר, ולפי המפלגה, "השר ליברמן, הבהיר יותר מפעם אחת, שאף שמשה ליאון הוא חבר אישי שלו, הוא אינו מתערב בבחירות לראשות העיר. גם תמיכתן של תנועות ש"ס ו'דגל התורה' במשה ליאון, אינה צריכה להפתיע, שכן מדובר במועמד המוביל. אשמותיו חסרות השחר של השר לענייני אופורטיוניזם, זאב אלקין, מצביעות אך ורק על מצוקה אישית ועל אובדן עשתונות".

עם זאת, אף שדרעי וליברמן מעולם לא הצהירו על תמיכה פומבית בליאון, מקורביהם פעלו בשבועות האחרונים כדי לגייס תמיכה חרדית בו. "אלקין גורם לפלגנות והסתה וחבל שככה", אמר ליאון. "בסופו של דבר אם הייתי סופר את השעות שהייתי בשיחות עם החרדים לעומת אלקין היינו רואים שהשקעתי הרבה פחות ממנו".

בינתיים, ב'אגודת ישראל' החליטו היום כי המועמד החרדי יוסי דייטש ימשיך במרוץ לראשות העיר חרף סיכוייו הנמוכים לנצח בו ללא תמיכה חרדית גורפת. ההערכה כי לקראת סיום המרוץ, החסידים המזוהים עם הסיעה יתמכו בזאב אלקין לראשות העיר - וכך פיצול הקול החרדי בבירה - מנע את בחירתו של מועמד חרדי בעל סיכויים גבוהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully