וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג האופוזיציה שמפחיד את נשיא אוגנדה נעצר עם שובו למדינה

20.9.2018 / 15:13

כוכב הפופ וחבר הפרלמנט בובי וויין, שעבר טיפולים בארה"ב אחרי שלטענתו עונה על ידי כוחות הביטחון, זכה לליווי משטרתי עם נחיתתו. וויין הצעיר חשב לאיום על השליט הוותיק מוסווני

מנהיג האופוזיציה של אוגנדה, בובי וויין, 1 בספטמבר. רויטרס
סיפר כי הוכה באלת ברזל. וויין ממריא לטיפולים בארה"ב, בתחילת החודש/רויטרס

אחד ממנהיגי האופוזיציה באוגנדה נעצר עם שובו למדינה לאחר טיפול שעבר בארצות הברית - כך סיפר היום (חמישי) עד ראיה. חבר הפרלמנט רוברט קייגולאני, מוזיקאי לשעבר שמכונה בובי וויין, הוא אחד ממתנגדיו הבולטים ביותר של הנשיא הוותיק יוורי מוסווני וטען כי עבר עינויים בחקירתו על ידי כוחות הביטחון. הרשויות מכחישות זאת.

שוטרים המתינו לוויין בנמל התעופה באנטבה ומנעו ממנו לעזוב אותו ללא הליווי שלהם אל ביתו בבירה קמפלה, בניגוד לרצונו. לאחר מכן, הוא נלקח לתחנת משטרה סמוכה. לפני הגעתו, נסגרו הכבישים המוביל לנמל ועל עיתונאים נאסר לסקר את שובו של המוזיקיאי.

שובו של וויין לאוגנדה מדאיג את ממשלתו של הנשיא בן ה-74, ששולט במדינה מאז 1986. וויין בן ה-36, שכתב כמה שירי מחאה נגד מוסווני, משלב את הצעירים במדינה שבה 80% מהאוכלוסייה הם בני 30 ומטה. אלו מאסו בשחיתות השלטונות, באבטלה ובדיכוי האופוזיציה - טענות שאותן דוחה הממשלה.

בחודש שעבר הוא נעצר והואשם בבגידה אחרי שלטענת הממשלה הוא היה מעורב בהשלכת אבנים על השיירה של הנשיא. הנהג של וויין נורה למוות והוא, לדבריו, הותקף באלת ברזל בזמן מעצרו בצפון המדינה. הרשויות מכחישות זאת.

נשיא אוגנדה, יוורי מוסווני. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
מנהיג את המדינה מאז 1982. מוסווני/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully