וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הסיכוי לשלום עם איחוד האמירויות? וואלה! גלובל

20.9.2018 / 17:00

איך מתמודדים עם האזהרה החדשה של ארגון גרינפיס בעניין ההתחממות הגלובלית? מה הסיכוי לשלום עם איחוד האמירויות הערביות (ומה זו המדינה הזו בכלל)? וגם: 30 שנה לשיגור לחלל של הלווין אופק 1: מה משמעותו של האירוע? צפו בתכניתו של אורן נהרי

עריכת וידאו: רן צימט בימוי: עומר טל

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS, בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר. והפעם:

בפתח התכנית נהרי מזכיר ציון דרך שחל השבוע: לפני 30 שנה, ב-19 בספטמבר 1988, שוגר לחלל אופק 1, הלווין הישראלי הראשון. עד אותה עת רק ברית המועצות, ארצות הברית ועוד מדינה או שתיים שיגרו לוויין לחלל - וגם כיום כעשר מדינות בלבד עשו זאת. מה המשמעות של זה? וממה ממשלת ישראל צריכה להיזהר?

במרכז התכנית: מה הסיכוי לשלום עם איחוד האמירויות הערביות? כמה מאיתנו יודעים לנקוב בשמן של האמירויות שבאיחוד? ומה בכלל אנחנו יודעים על המדינה ששם חברת התעופה שלה מתנוסס על אצטדיונים וחולצות של קבוצות כדורגל אירופיות? בראיון עם מורן זגה, עמיתת מחקר ב"מתווים", המכון הישראלי למדיניות חוץ אזורית, מרכז עזרי באוניברסיטת חיפה והפורום לחשיבה אזורית, היא משרטטת קוים לדמותה של הפדרציה השוכנת בדרום חצי האי ערב, עד כמה היא מדינה עם כלכלה ומדיניות עצמאיות ולא חוסה בצלה של ערב הסעודית, ואלו קשרים יש לה עם ישראל?

בסוף התכנית: ראיון עם ד"ר יונתן אייקנבאום מארגון גרינפיס על הסכנה שבעלייה במעלה אחת בהתחממות הגלובלית. מה בכלל המשמעות של עליה במעלה אחת בסך הכל? ותוך כמה זמן נעשית העלייה הזו? צפו בתכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully