וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נלחמת עם כולם": רוני כהן שמחכה לתרומת מח עצם התחתנה

רוני כהן ובן זוגה בר ערמון פרצו לתודעה כשיצאו למבצע כנגד הזמן לחיפוש תרומת מח עצם בשל הלוקמיה שבה חלתה כחודש לפני חתונתה. השניים נישאו בחתונה מצומצמת בבית הוריה של רוני במושב רינתיה. "בר שאל 'למה שלא נתחתן בתאריך המקורי', כמובן שהסכמתי", סיפרה

מערכת וואלה!

אחרי שסחפו מדינה שלמה, רוני כהן ובן זוגה בר ערמון נישאו ביום ראשון בחתונה מצומצמת בבית הוריה במושב רינתיה. כהן, חולת לוקימיה שלפני כחודש פרצה לתודעת הציבור הישראלי כשבן זוגה ערמון יצא למבצע כנגד הזמן לחיפוש תרומת מח עצם עבורה, סיפרה הבוקר לוואלה! NEWS כי בר, בן זוגה, היה זה שהציע שלא לשנות את מועד החתונה המקורי. "הייתי בבית, בין טיפולי כימו קשים", סיפרה בהתרגשות. "כמובן שהסכמתי. עשינו חתונה קטנה לחברים והמשפחה בלבד בבית של ההורים שלנו".

כהן, בת ה-27 גילתה את המחלה במקרה שבועות ספורים לפני חתונתה. מאז אובחנה במחלה ולאחר התייעצות עם מומחים ומנהלי מאגר מח עצם מארגון "עזר מציון" עלה כי היא זקוקה להשתלת מח עצם דחופה אולם סיכויי ההתאמה הגבוהים ביותר מבחינה גנטית הינם שילוב של תורם ממוצא תימני ומרוקאי בלבד.

החתונה של רוני שחלתה בסרטן, 18 בספטמבר 2018. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
בר ערמון ורוני כהן בחתונתם/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

בשלב זה, בן זוגה ערמון החליט שהוא יוצא למאבק על חיי ארוסתו כאשר הוא מבקש את עזרת הציבור לתת להם סיכוי להינשא. הוא הקים דף פייסבוק בשם "מתגייסים להציל את רוני" שתוך שעות אחדות הפך לוויראלי. הוא כתב כי "אני מחפש אנשים כמו רוני, שילוב של תימני ומרוקאי או תימני, בני 50-18, שיעזרו לנו".

ב 19 באוגוסט במבצע ארצי בו השתתפו כ 600 מתנדבים נפתחו 27 עמדות בדיקת התאמה ברחבי הארץ, חלק מהדגימות נשלחו גם לארצות הברית ואף נעשה איסוף מבתיהם של תורמים פוטנציאלים בדרום הארץ.

יום לפני מבצע ההתרמה, כהן פרסמה פוסט בפייסבוק בו שיתפה בתחושותיה. "כששואלים אני ישר חושבת על כמה אני מרגישה אהבה לאנשים שסביבי - לחברות, למשפחה... לברבור", כתבה. "ישר מרגישה ברת מזל שיש כל כך הרבה אנשים שהופכים את העולם בשבילי. ישר מרגישה מפוחדת שזה לא יצליח. ישר העיניים מתמלאות בדמעות...אבל אני לא בוכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
החתונה של רוני שחלתה בסרטן, 18 בספטמבר 2018. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
טקס החתונה המצומצם/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

"אני לא בוכה כי למרות הפחד אני אופטימית", המשיכה. "אם כולם נלחמים. אז גם אני נלחמת. ואז במקום פחד אני מרגישה מלאת תקווה. מלאת תקווה שמספיק אנשים יבואו לתת דגימת רוק ביום ראשון הקרוב. יש שם במקום כלשהו בנאדם שמתאים לי. הוא יבוא, הוא יבדק והוא יציל את החיים שלי".

רבים הגיעו למבצע ההתרמה, בהם זמרים וידוענים אחרים וכן המפכ"ל רוני אלשיך. במהלך המבצע נאספו 16,200 דגימות רוק שנשלחו למעבדה מיוחדת בארצות הברית. לפני כשבועיים כבר החלו להגיע התשובות. בינתיים לא נמצא עוד תורם פוטנציאלי.

"רוני היא אחת החברות הכי טובות שלי וכל הסיפור הזה נפל עלינו ביום אחד", אמרה אז עמית מאור, חברתה של כהן שהייתה ממארגנות מבצע ההתרמה. "היינו בכלל אמורות לטוס למסיבת רווקות שלה במיקונוס. היא אדם מדהים, לא אוהבת להיות במרכז העניינים ולראות את כל ההתגייסות וההירתמות הזאת של הציבור פשוט מחמם לנו את הלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully