וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: שלושה הרוגים מאש צה"ל בהפגנות בגבול עזה

20.9.2018 / 5:09

על פי משרד הבריאות ברצועה, במהלך הפרות הסדר ביום כיפור נהרגו שני מפגינים שניסו להתקרב אל גדר המערכת בגבול רצועת עזה. אמש נהרג גם נער לאחר שנורה בהפגנה. מאות מפגינים השליכו לעבר כוח צה"ל מטעני חבלה, בקבוקי תבערה ובלוני גז. לא היו נפגעים בקרב החיילים

צילום מתוך טוויטר, עריכה: שניר דבוש

נער פלסטיני נהרג לאחר שנורה מאש צה"ל בהפגנה שנערכה אמש (רביעי) ליד רפיח, על פי דיווחים פלסטיניים. מלבד זאת, משרד הבריאות בעזה מסר כי שני פלסטינים נוספים נהרגו מאש צה"ל בצפון רצועת עזה במהלך יום הכיפורים. עוד נמסר כי לפחות 46 מפגינים נוספים נפצעו במהלך העימותים. בצה"ל לא התייחסו לתקרית באופן ספציפי, ואמרו עם צאת יום הכיפורים כי ביומיים האחרונים אירעו כמה הפרות סדר אלימות בכמה מוקדים לאורך גדר המערכת בהשתתפות מאות פלסטינים.

עוד נמסר כי המפגינים הפלסטינים הבעירו צמיגים, השליכו בקבוקי תבערה ויידו אבנים לעבר הגדר ולוחמי צה"ל. כמה מהם השליכו רימון ומטען לעבר הכוחות, אך לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. לפי צה"ל, הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש.

במהלך היום כ-20 חשודים חצו את גדר המערכת בדרום הרצועה בטרם שבו על עקבותיהם. אחד מהם ריסס בצבע עמדה צבאית. באירוע נוסף חצו ארבעה חשודים את הגדר ומיד חזרו לרצועה, הם השאירו ג'ריקן דלק ואמצעי תבערה ליד הגדר. שני חשודים אחרים שחצו את הגדר נעצרו והועברו לתחקור. לא נתפס עליהם כלי נשק.

הפגנות בעזה 18 בספטמבר 2018. רויטרס, רויטרס
מפגינים בעזה, אתמול/רויטרס, רויטרס

בימים האחרונים חלה עליה במספר התקריות על גבול הרצועה, אחרי כמה שבועות של שקט יחסי בצל הדיווחים על מגעים להסדרה בין ישראל לחמאס.

ביום שני נהרגו, לפי משרד הבריאות בעזה, שני פלסטינים שהתקרבו לגדר בדרום הרצועה. בצה"ל מסרו כי הם הניחו מטען בסמוך לגדר והותקפו על ידי כלי טיס.

מוקדם יותר באותו היום אותר רימון המחובר לבלון בין היישוב רעים לאורים על כביש 234 במועצת אשכול. הבלון אותר במהלך סיור שגרתי של כוחות ביטחון באזור, כשאליו מחובר חפץ חשוד. לאחר שהורד הבלון, הבחינו כי מדובר ברימון נצור. השוטרים פעלו לבידוד הזירה, והוא טופל על ידי חבלן משטרתי.

(עדכון ראשון: 20:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully