וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד זרוע היבשה: צה"ל ערוך יותר היום ממלחמת יום הכיפורים

קובי ברק

18.9.2018 / 10:47

אלוף קובי ברק שהיה בן 9 במלחמת יום כיפור מגיב כיום כמפקד זרוע היבשה לטענות אלוף יצחק בריק כי צה"ל אינו מוכן למלחמה. המפקדים למדו ממפקדי העבר, ונחושים להכריע ולנצח. טור מיוחד לרגל יום כיפור

קובי ברק, מפקד זרוע יבשה בתרגיל בשיזפון, אוקטובר 2016. יותם רונן
מפקד זרוע יבשה אלוף קובי ברק/יותם רונן

הייתי ילד צעיר כשלפני 45 שנים צופרים קטעו את קדושת יום הכיפורים ובישרו על המלחמה. גיבורי המלחמה, וסיפורי הקרבות היו עבורי בית ספר לנחישות ולאומץ לב. מורשת הנופלים - פועלם תחת אש ומסירות הנפש, היו לי ולחבריי אבני דרך, לאורך שנות שירותי כלוחם ומפקד בשריון.

45 שנים מאז כיהנתם כפורום במטה הכללי, הותרתם לנו, חיילי ומפקדי צה"ל, ציווי אחד והוא חזק וברור- להיות מוכנים לכל. להתכונן לכל תרחיש, לנצל כל רגע לשיפור המוכנות ולהבטיח יכולת גבוהה אל מול האתגרים המשתנים. תחת ציווי זה פעלתי לאורך כל שנות שירותי.

שדה הקרב משתנה, סביבת הקרב, האויב ובעיקר אנחנו. אך הציווי נותר. כל מפקד - באוויר, בים, ביבשה, במודיעין ובמטה - יודע כי במוכנות אנשיו ובתרומתם להכרעה, הוא נבחן, והניצחון- הוא שמצופה מיחידתו.

תחת ציווי זה וביראת כבוד וצניעות אני יכול להבטיח לכם כי צה"ל של היום הוא צבא חזק, עוצמתי ומכריע.

טור זחל"מים על ציר כביש. הלוחמים- חיילי מילואים במלחמת יום הכיפורים חזית סיני, 6 באוקטובר 1973. צילום: אבי שמחוני, במחנה 
באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
חיילי מילואים בחזית סיני במלחמת יום הכיפורים/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אבי שמחוני, במחנה באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון

בשנים האחרונות משקיע צה"ל בהעלאת הכשירות של כוחותיו ובחיזוק היכולות, תוך התאמתן לאתגרים השונים והמשתנים. צה"ל נמצא כיום ברמת כשירות ומוכנות גבוהה למלחמה אם נדרש אליה.

לרשות מדינת ישראל ואזרחיה עומד כיום צבא בעל עליונות מודיעינית ואווירית, צבא שבאמתחתו ניסיון מבצעי עשיר ויכולת העומדת למבחן יומיומי במספר גזרות במקביל.

יחידות היבשה, הן בסדיר והן במילואים, מתאמנות בשנים האחרונות כפי שלא התאמנו כמעט שני עשורים. לצד האימונים עומדים לרשותנו כלי מלחמה מתקדמים וחדשנים המביאים לידי ביטוי טכנולוגיה ויכולות ייחודיות בשדה הקרב. רק בשבועות האחרונים ראיתי את תרגול יכולות אלו באימוני חטיבת השריון 7 וכן באימוני החטיבות המתמרנות האחרות.

גם מחסני החירום, המלאים, והחימושים מלאים מתמיד. צה"ל נמצא בשיא ברמת החימושים, בדגש על אלה המדויקים. יש פחות חטיבות אך הן מוכנות וכשירות יותר, עם אמל''ח מתקדם יותר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כלי שריון של צה"ל בגבול רצועת עזה. 19 בנובמבר 2012. רויטרס
חיילי שריון בגבול רצועת עזה/רויטרס

כמי שמופקד על סוגיות אלו ופוגש רבות במסגרת תפקידו את מפקדי השדה בצה"ל אני יכול לקבוע כי המפקדים הצעירים - בדגש על המ"מים והמ"פים - יודעים היטב מה מצופה מהם במערכה הבאה. הם למדו מגיבורי ומפקדי המלחמה ההיא ונחושים להכריע ולנצח.

חשובים מאלו הם האנשים.

אחד מלקחיה של המלחמה ההיא הוא להימנע ממתן הצהרות חד משמעיות בנושא האויב, אך אסתכן לענות דבר מה לגבי כוחותינו.

האם אנחנו מוכנים יותר? במקרה הזה אין לי ספק כי רמת המוכנות והכשירות של יחידות צה"ל, באוויר, בים וביבשה, היא שמספקת תשובה נחרצת לסוגיה מרכזית זאת.
אויבנו יודעים זאת. יודעים היטב. מוכנות צה"ל של היום היא גורם מרתיע.

לוחמי ומפקדי המלחמה ההיא בשנת 1973, דעו כי איננו שאננים ואנו ממשיכים לעמוד על משמר העם והבית, האתגרים ידועים והמשימה לנגד עינינו יום ולילה.

מעל לכל עומדת רוח הלחימה של לוחמי צה"ל והיא חזקה ומהדהדת. אני גאה להיות חלק ממערכת ומאנשים מחויבים ומתחייב כי נמשיך לפעול להרחקת המלחמה אך בבוא העת ובאם נדרש לכך- לנצח בה.

  • עוד באותו נושא:
  • יום כיפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully