וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתיופיה: יותר מ-20 הרוגים במהומות על רקע אתני

17.9.2018 / 23:55

צעירים מקרב האורומו, הקבוצה האתנית הגדולה במדינה, תקפו מיעוטים במחוז שמקיף את אדיס אבבה. זאת מכה למאמצי הפיוס של שראש הממשלה הרפורמיסט, גם הוא בן האורומו, שאפשר למנהיגי ארגון בדלני לשוב למדינה

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

לפחות 23 בני אדם נהרגו במהומות על רקע אתני באתיופיה - כך הודיעה היום (שני) המשטרה. זאת במהלומה למאמצי הפיוס שמוביל ראש הממשלה הרפורמיסט אבייה אחמד. האלימות החריפה ביום שבת, שבמהלכו נערכה עצרת לשובם מהגלות של מנהיגי ארגון בדלני שניהל התקוממות בת ארבעה עשורים להשגת אוטונומיה לבני האורומו, הקבוצה האתנית הגדולה ביותר באתיופיה, שאליה משתייך גם ראש הממשלה. לפי התקשורת הממלכתית, בין 300 ל-400 איש נעצרו.

תושבים במחוז אורומיה, המקיף את הבירה אדיס אבבה, סיפרו כי צעירים מקרב הקבוצה האתנית תקפו בימים האחרונים מיעוטים אתניים אחרים במחוז ובזזו חנויות שלהם. האלימות החריפה ביום שבת, אחרי יומיים של תקיפות ספורדיות בתת-המחוז בוראיו שבאורומיה. סוחר מקומי סיפר לרויטרס כי ההמון צעק "עזבו את אדמותינו". לדבריו, "בשעות הלילה, היו פזורות כמה גופות לאורך הכבישים".

מפגינים בבירת אתיופיה, אדיס אבבה, בשל מהומות אתניות, 17 בספטמבר 2018. AP
דורשים צדק. מפגינים נגד העימותים האלימים באדיס אבבה, היום/AP

אבייה, שמנסה לפייס את המדינה הרב-אתנית מאז עלה לשלטון באפריל מבלי לנקוט את יד הברזל שאפיינה את ממשלות אתיופיה בעידן המודרני, גינה את האלימות והבטיח להעמיד לדין את האחראים. "המתקפות הפחדניות האלו הן איום חמור על האחדו והסולידריות של עמנו ותינקט תגובה מתאימה", כתב בטוויטר ראש הסגל של אבייה, פיטסום ארגה.

תושב אחר סיפר כי חלק מהאלימות הייתה מעשי ידיהם של תומכי הארגון לשחרור חזית אורמו (OLF), ששבו מהעצרת בבירה אדיס אבבה. בארגון, שהוצא מרשימת הטרור כחלק מצעדי הפיוס של ראש הממשלה, טרם הגיבו.

נציב המשטרה במחוז אורומיה, אלמהיהו אג'יגו, דחה הביקורת כלפי התגובה האטית של המשטרה. "אלו שאחראים לאלימות לא מייצגים אף אחד, לא הייתה להם סיבה פרט לרצון לגנוב", אמר. "לכל אחד יש זכות חוקתית לגור באורומיה או בכל מקום אחר".

במהלך היום הפגינו מאות אנשים מחוץ לפרלמנט, לכיכר המרכזית, למטה הטלוויזיה הממלכתית ומקומות אחרים בבירה בדרישה לצדק. "הבתים שלנו נהרסו והנשים שלנו נאנסו רק מאחר שאנחנו חלק מקבוצה אתנית אחרת. ועדיין הממשלה טרם הגיבה כמו שצריך", אמר אטנפו וורקו, אחד המפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully